A kifejezés - e-business - a Compaq esetében termékek és szolgáltatások széles kínálatát, kereskedelmi eszközt, sőt belső rendszert is jelent. A Compaq Depója a tavalyi 120 milliós forgalom után idén már az első négy hónapban elérte ezt a bevételi szintet, és mind tartalmában, mind szolgáltatásaiban, mind pedig látogatottságában fejlődést mutat. A Compaq a Depót felépítette a standon is, ahol a látogatók a helyszínen tájékozódhatnak a kínálatról, illetve rendelhetnek is a készletből.
A CRM, az ügyfélkapcsolat-menedzsment iránt egyre jelentősebb igény mutatkozik Magyarországon is, hiszen az ügyfelek kiszolgálásának minden eddiginél célzottabb, interaktív módja alapfeltétele a versenyben maradásnak. A Compaq két másik partnerével közösen kínálja megoldásait, melyekből a kiállításon ízelítőt ad. Idetartozó hír, hogy a Compaq Magyarország maga is a legkorszerűbb CRM-eszközöket használja hamarosan ügyfélkapcsolati feladataihoz.
Egyre több vállalat ismeri fel az interneten keresztül folytatott beszerzés (eProcurement) előnyeit és költséghatékonyságát. A cégnél azt tapasztalják, hogy Magyarországon is élénk érdeklődés kíséri az idevonatkozó megoldásokat. A Compaq szakértői bemutatón demonstrálják a megoldás jellegzetességeit.
A nagyvállalati felhasználók mellett a kis és közepes vállalatok igényeinek kielégítésére is felkészült a Compaq. Elsősorban nekik szól, első "e-világbeli" lépéseik megkönnyítését szolgálja az elektronikusáruház-megoldás.
Elegendően nagy teret szentel Microsoft-kapcsolatrendszerének is a Compaq.
Exchange 2000 fut majd, természetesen éles WEBStore technológiával, melynek alapja a Commerce One Buy Site-ja. A biztonsági kérdésekre Smart kártyás login- és hozzáférési megoldás jelent választ. Ebben a formában a Compaq által összeállított rendszer egyedülálló lesz a kiállításon, hiszen komplett e-business portfóliót tud prezentálni mikrokörnyezetben.
Természetesen látható a kiállításon a teljes számítógép- és hálózatieszköz-kínálat, a kézi méretű, hordozható gépektől kezdve az iparági szabványokat megalapozó PC-ken és Intel-szervereken keresztül egészen a 64 bites Alpha processzoros kiszolgálókig és a nagy teljesítményű munkaállomásokig. A tavalyi bejelentésözön nyomán kialakult széles termékválasztékkal jelentkeznek a notebookvonalon. Mindhárom meghatározó termékszegmensben (belépőszintű, high-end és ultramobil) új termékeket is bemutatnak, de mint megtudtuk, 2000-ben Magyarország számára az egyik legnagyobb változást a lokalizált verziók megjelenése jelenti. Ezzel lehetőség nyílik a felhasználók számára, hogy magyar verziójú notebookot használhassanak, azaz megjelentek a termékválasztékban a magyar billentyűzettel, magyar operációs rendszerrel ellátott gépek, amelyek már tartalmazzák a hazai hatóságok által bevizsgált modemet is. Az Info ideje alatt jelenti be cég a Compaq Notebook 100-at, amely elsősorban azoknak a felhasználóknak készült, akik az alacsony árú, egyszerűen használható mobilszámítógépet keresik, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötniük a funkcionalitás vagy a technológia terén.
Minden bizonnyal a közeljövő slágerei lesznek a vezeték nélküli LAN-eszközök is olyan kisebb-nagyobb irodákban, ahol nehézkes a vezetékes hálózat telepítése, vagy az asztalhoz kötöttséget szeretnék feloldani. A Compaq a WL sorozattal mutatja be a megoldást a gyakorlatban.
Ekkora kínálat és ilyen, minden piaci szinten erőteljes "nyomulás" mellett persze nem csoda, hogy a Compaq úgy döntött: nem áll be a kiállítástól távolmaradók egyre népesebb táborába. Mint Mezriczky László marketingigazgató elmondta, a Compaq egyedülálló alkalomnak tekinti az Infót, hogy találkozzon a szakma iránt érdeklődő tízezrekkel, illetve felhasználóival, partnereivel. A cég ezenkívül a közvetlen kommunikáció, a felhasználói visszajelzés lehetőségét is igen hasznosnak látja a kiállításban, ezért döntött a részvétel mellett. Mi pedig, az informatikai sajtó részéről, ehhez csak gratulálni tudunk, s reméljük, hogy a kiállítás eredményessége őket igazolja majd, s ennek hatására ősszel is a kiállítási részvétel mellett szavaznak, tapasztalataikkal meggyőzve kisebb-nagyobb versenytársaikat is. Igaz, akkor már az alkalom nem lesz "egyedülálló", de az ismétlésnek, a kiállítói kedv felpezsdülésének hitünk szerint csak nyertesi lehetnek mind a vásárokon részt vevő cégek, mind a felhasználók - a hazai informatikai piac minden szereplője.