Ezzel sikerült egyértelműen különválasztani a szakmai napokat a "tanulmányi kirándulásoktól", ugyanakkor az informatika és a telekommunikáció iránt érdeklődők számára akár hétvégi családi program is lehet az Info 2000.
Tavaly csak négy napon keresztül várta a látogatókat a Budapesti Vásárközpontban az első alkalommal megrendezett Info 99. Akkor 14 ezer négyzetméteren tíz ország kiállítói mutatták be termékeiket (idén 17 ország képviselői vannak jelen). A kiállítók 5%-a érkezett külföldről, összesen 8 országból. Ugyanakkor a külföldi cégek közvetett részvétele ennél jóval magasabb volt, hiszen magyar kiállítók többsége külföldi céget is képviselt a kiállításon: ez utóbbiak száma 259 volt.
Az elmúlt évben ugyancsak a kiállítás érdekes színfoltja volt Polgár Judit nemzetközi sakknagymester mérkőzéssorozata a számítógépes sakkprogramok világranglistáját vezető Fritz 5.32 szoftverrel. A nyolc partiból álló páros mérkőzést a számítógép nyerte. A mérkőzést a helyszínen élőben naponta több százan, az interneten keresztül pedig 61 országban 4400-an kísérték figyelemmel.
Az Info 99 és a kísérő szakmai programok közel 50 000 látogatót vonzottak a vásárvárosba, akiknek 48%-a szakmai látogató volt, 52%-a pedig szakmai érdeklődésből, de egyéni látogatóként érkezett. A szakmai látogatók 82%-a döntéshozó, illetve a döntésekre közvetlen befolyással bíró tanácsadó volt.
A tavalyi kiállítók véleménye néhány kiemelt kérdéssel kapcsolatosan
A kiállítók szerint az Info 99 72%-ban fedte le az informatika és kommunikációtechnika egészét.
Arra a kérdésre, hogy szükséges-e a hétvégi nyitva tartás, 56% válaszolt nemmel, de 31% fontosnak tartotta, hogy a kiállítás szombaton is tartson, 13% pedig azt javasolta, hogy szombaton és vasárnap tartson nyitva a kiállítás.
Megkérdezték a kiállítókat, mi a véleményük arról, hogy a kiállításon árusítani is lehet.
A válaszadók 52%-a szerint "Jó, hogy lehet árusítani, és hogy az árusító cégeket külön pavilonban helyezték el", 28% álláspontja szerint "Jó hogy lehet árusítani, de az árusító cégeket a többiekkel közös pavilonban kellene elhelyezni", és csak 12% fogalmazott úgy, hogy "egyáltalán nem tartja jónak, hogy árusítani is lehet."
A Szonda Ipsos által végzett teljes körű kiállítói és reprezentatív látogatói megkérdezés értékelése után kiderült, hogy a kiállítók 84%-a új üzleti kapcsolatok kiépítését tűzte ki célul, s ugyanilyen arányban jelölték meg, hogy a piaci jelenlét prezentálása volt a céljuk, 79% pedig a már meglévő üzleti kapcsolatokat is erősíteni kívánta.
A résztvevők 76%-a jelentkezett új termékkel vagy egy korábbi továbbfejlesztéssel, s minden hetedik kiállító említette, hogy a megjelenés célja a cég tevékenységének ismertetése volt.
Fontosnak tartották a piaci információk gyűjtését (56%) és a konkurencia feltérképezését (35%), illetve a helyszíni értékesítést (29%).
Az egyéni látogatók 92%-a információgyűjtési céllal, 52%-a szakmai ismereteit bővítendő érkezett az Info 99-re, 45% a kedvezmények, akciók feltérképezése, 33% pedig kifejezetten a helyszíni vásárlás miatt kereste fel a vásárvárost.
A látogatói felmérésből kiderült, hogy a szakmai látogatók 43%-a, a magánlátogatóknak pedig 26%-a a szaklapokból szerzett tudomást a kiállításról, és csak 17% állította, hogy az internetről kapott alapinformációkat.
Az összes válaszadó (a szakmai és magánlátogatók) 43%-a a négy napot tartotta optimális nyitvatartási időszaknak, míg 38%-a az ötnapos, 16%-a pedig az öt napnál is hosszabb periódust jelölte meg ideálisnak.
Arra a kérdésre, hogy "Meglátogatja-e a következő Infót?", a látogatók 88%-a, a szakmai látogatóknak pedig 94%-a nyilatkozott úgy, hogy felkeresi a következő, Info kiállítást is.
Ez utóbbi adatok alapján a szervezők érthetően azt várják, hogy az Info 2000 holnapi zárása után a tavalyinál is több látogatót számlálhatnak majd.