Ha ez más forrásokból érkező információk integrálására is alkalmas eszközzel történik, komoly pozíciót vívhat ki magának az a cég, amely képes ezeket megfelelően gyűjteni, rendezni és üzletpolitikáját támogatóan feldolgozni, és eme összegyűjtött bázis alapján az ügyfelei igényeire - termék vagy szolgáltatás képében - pontos és megfelelő időben érkező válaszokat adni.
A Forrest Research megfogalmazásában a legtöbb interneten megjelenő cég ma még csak a weboldalain lévő információkkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos legegyszerűbb dolgokat méri, így vezetői - üzletfejlesztési stratégia híján - többnyire sötétben tapogatóznak. Pedig a Carnation Research szerint míg idehaza 1999-ben 160 millió forintra lehetett tenni az interneten keresztüli kereskedelem értékét, egy év múlva ez mintegy meghatszorozódhat, és elérheti a 975 milliót, két esztendő múlva pedig akár 2,2 milliárd forint is lehet. S ennek haszonélvezői nyilván nem ez utóbbiak közül kerülnek majd ki.
A fentiek ellenkezőjére főként tőlünk nyugatabbra, illetve az USA-ban már bőven akad példa. Egyikük a világ legnagyobb, kizárólag a weben értékesítő autókereskedő cége, az Autotrader.com, amelynek ma havi 5 millió látogatója 100 millió weboldalelérést generál. Az üzletmenetéhez szükséges komplex információs követelmények kielégítéséhez, a nagy mennyiségű információk zökkenőmentes, folyamatos - az időszakos "hullámzásokat" is követni képes - feldolgozásának és beépítésének támogatásához a májustól már Magyarországon is hozzáférhető SAS e-Intelligence megoldásokat használja.
Az infrastruktúra-fejlesztésen túl annak megtérülő használatát is támogató alkalmazások hátterében a SAS adattárház- és adatbányászati eszközei, megoldásai állnak. Az e-Discovery - az online vásárlási szokások elemzésén keresztül megismerve a célcsoport igényeit - elsősorban a weben keresztüli valós idejű promóciók megcélzottjainak válaszadási készségét növelheti. Alkalmazói könnyebben faraghatnak a látogatóból vásárlót, mivel az általa szolgáltatott információk birtokában az eladást és a kapcsolódó tranzakciók gyors (minimális kattintást igénylő) lebonyolítását támogató weboldalak készíthetők. Így az ügyfélkör pontosabb meghatározása révén csökkenthető a számukra releváns információ, s ezáltal a weben különös jelentőséggel bíró márkahűségük növelhető. Az alkalmazás mögött a SAS előre nem látható összefüggések feltárására is alkalmas adatbányászati megoldása áll.
A WebHound névre keresztelt clickstream-analízis a különösen nagy mennyiségű webforgalom adataiból szolgáltatott elemzésekkel, standard riportokkal támogatja a weblátogatók viselkedési szokásainak ad hoc lekérdezését, amivel a látogatók vásárlási/visszatérési aránya növelhető.
Az e-Intelligence csomagban lévő IT Service Vision a SAS teljesítménymenedzsment-megoldásának továbbfejlesztett verziója, amely az e-business infrastruktúra megbízható teljesítményét - a webszervereket, a hálózatokat és a telefonrendszereket is beleértve - hivatott biztosítani. Az IT Service Vision ezek adatait tárolva és elemezve nyújt az IT-menedzsmentnek az e-business infrastruktúra használatával kapcsolatos ismereteket. A továbbfejlesztett verzió - a különböző webes log-in formátumok elérésén túl - már olyan speciális internetteljesítmény-megfigyelő eszközöket is tartalmaz, mint például a Candle eBA Service Monitor, s így alkalmazásával a hullámzó igények miatti túlterheltség elkerülhető, illetve a betörések is még időben felismerhetők.