Google+ néven akar a Facebook közösségi portál versenytársaként szolgáltatást indítani az amerikai internetes óriás.
A keresőmotorjáról ismert Google a személyes adatok és információk biztonságosabb kezelésére fekteti a hangsúlyt, a tervek szerint a tagok csak épp az általuk kiválasztott barátaikkal osztanának meg információkat, és nem minden ismerőssel. "Az ember eltérő kapcsolatokat ápol különböző emberekkel, van, amit egyetemi barátaival oszt meg, mást pedig a szüleivel. A főnökkel pedig szinte semmit" - magyarázta Vic Gundotra, a Google szoftverfejlesztési szakembere.
A probléma az, hogy manapság a világhálón mindenki megkapja a "barát" bélyegzőt, ami később gondot okoz a felhasználóknak - utalt vélemények szerint a Facebook közösségi portálra a szakember.
A világ legjelentősebb közösségi oldala legutóbb azért tűnt fel rossz fényben, mert kezelhetetlen "gigabulikra" toboroztak rajta társaságot, és arcfelismerő alkalmazását is sokan bírálják. Csaknem 700 millió felhasználóval a Facebook kritikus tömeget ért el - vélekednek jó néhányan.
A Google+ oldalán a tagok kapcsolati köröket határoznának meg, ilyen lenne például a család vagy a munkatársak csoportja. A szolgáltatás építőkövekből rakódna egymásra. Az új közösségi portál Sparks nevű "fiókjában" a tagok megjelölhetnék, hogy mely témák érdeklik őket, majd annak megfelelő webes tartalmakat kapnának. A Google birtokában lévő YouTube és a Google News révén ez a szolgáltatás széles skálát fedne le. Ha valaki hozzá akarna szólni egy-egy témához, elérhetné a hasonló érdeklődésű felhasználókat. A Facebook like gombjától eltérően a hamarosan induló portálon a +1 gombra való kattintással lehetne jelezni, ha tetszik valami.
A Hangouts "fiókban" nagyobb csoportokkal nyílna mód videocsetelni vagy szöveges üzeneteket váltani. Fontos szerepet szánnak a Mobile nevű szolgáltatásnak, ennek alkalmazásával a felhasználók bejegyzéseik alkalmával közölhetik, éppen hol tartózkodnak. A tagokat azonnali képfeltöltés lehetősége is várja.
Azt már hónapok óta sejteni lehetett, hogy a Google olyan fejlesztésen dolgozik, amely versenytársa lehet a Facebooknak. Az amerikai internetes óriás eddigi kísérletei - köztük a Buzz nevű szolgáltatás - nem vált sikeressé, és az Orkut nevű portál is csak kevés helyen lett népszerű.
A Google+ egyelőre csak teszt üzemmódban fut felhasználók szűk körével, akik meghívással lehetnek tagok.