Ovum: felértékelődik a webtartalom-menedzsment

Kovács Attila, 2000. május 29. 17:57
Az angol Ovum független piackutató cég szerint 2004-re a web alapú tartalommenedzsment szoftvereszközök piaca elérheti a 13 milliárd dollárt, ám ehhez a forgalmazóknak a mainál lényegesen szélesebb kínálattal kell rendelkezniük.
A jelenlegi webszervező eszközprogramok nem nyújtanak teljes körű megoldást. "Amint egyre több vállalati üzletmenet alapul a web nyújtotta lehetőségeken, különösen fontossá válik a tartalommenedzsment-stratégia fejlesztése" - állítja Christopher Harris-Jones, az Ovum legújabb, Web Content Management: Strategies, Technologies and Markets című tanulmányának a szerzője.

A riport három alapvető feladatot definiál a webtartalom-menedzsment terén: a webhely és a tartalom struktúrája előállításának a szervezése, a tartalom komponenseinek menedzselése különféle technikákkal (konfigurálás, verzió-előállítás, automatikus "linkelés" és keresés), a tartalom publikálása az élő webhelyre. Ezekre a feladatokra kell a szállítóknak felkészülni, hogy a növekvő igényeket teljes megoldásokkal legyenek képesek kielégíteni.

Az Ovum-tanulmány azt is állítja, hogy a webtartalom-menedzsment eszközökkel összefüggő szolgáltatások piaca 2004-re eléri a 8 milliárd dollárt.