A hazai okostelefon-tulajdonosok harmada, 270 ezer ember nyitott egy kifejezetten erre az eszközre optimalizált internetbanki alkalmazásra – derült ki egy, az OTP Bank megbízásából készített friss felmérésből. A kutatás rávilágít arra is, hogy a megkérdezettek az egyik legfontosabb mobilbanki alkalmazásnak az átutalást tartják.
A hazai okostelefon-tulajdonosok mindegyike használ legalább egy banki szolgáltatást – állapítja meg a 25-65 éves okostelefonnal és banki kapcsolattal rendelkező felhasználók körében, az OTP Bank Elektronikus Banki Üzletága megbízásából, az Ipsos által 2011 első negyedévének végén készített felmérés.
A megkérdezett okostelefon-használók közel valamennyien rendelkeznek bankkapcsolattal: 96%-uknak van bankkártyája 94%-uknak folyószámlája, háromnegyedük pedig rendszeresen online számítógépes kapcsolaton keresztül intézi pénzügyeit. A válaszadók döntően számlainformációk lekérdezését és eseti átutalási megbízásokat intéznek a bankok internetes oldalain. A lekötésekhez, az értékpapír-műveletekhez, illetve a telefonfeltöltésekhez viszont csak ritkán használják ezt a platformot.
A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkező internetbankolók egyelőre mindössze 8 százaléka használja mobiltelefonon keresztül az online banki felületeket, melynek elsősorban az új technológiával kapcsolatos kezdeti idegenkedés az oka.
Bár a felhasználók többsége még nem érzi szükségesnek, hogy áttérjen az asztali pc-ről a mobiltelefonra bankügyei intézésében, mintegy 270.000 okostelefon-tulajdonos szívesen használna biztonságos mobilbanki alkalmazást, ha arra lehetősége nyílna – derült ki a felmérésből.
A funkcionalitást tekintve a két legjobban várt okostelefonos internetbanki szolgáltatás a számlainformációk lekérdezése és az eseti átutalási megbízások intézése. Ezeket követik az online vásárlás, az állandó beszedési megbízások, az árfolyamok lekérdezése, a lekötések, a lekötött betétek kezelése és az értékpapír-műveletek iránti igények.
„A kutatás eredményei, valamint saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a jövőben egyre inkább felértékelődnek a felhasználók szemében azok az hitelintézetek, amelyek bárhonnan, bármikor képesek biztonságos online platformokon keresztül egyszerű és gyors banki szolgáltatásokat nyújtani. Az OTP Bank jelenleg is futó fejlesztései pontosan ezeket a célokat szolgálják” – mondta el a felmérés kapcsán Forrai Péter, az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának vezetője.
A bank 2010-ben indította el a Fórum Programot, amely azokat a banki fejlesztéseket fogja össze, amelyekhez a pénzintézet kikéri a lakosság és ügyfelei véleményét. A program tavaly az iPhone-ra szabott alkalmazások fejlesztésével indult; ekkor az iPhone tulajdonosok fejthették ki, milyen banki alkalmazásokat használnának szívesen ezen az eszközön. Azóta az OTP Bank internetbanki okostelefonos applikációja sikerrel debütált és már elérhető iPhone, valamint Android változatban is. Az OTP Bank iPhone alkalmazását tavaly október óta eddig közel 11.000 alkalommal, az Android verziót idén márciustól mintegy 3.600 alkalommal töltötték le. Ez a szám a legnagyobb magyarországi hitelintézet várakozásai szerint, a tervezett új funkciók beépítésével tovább fog emelkedni.