Az IBM megnyitotta Szolgáltatás Innovációs Laborját (SIL). Az új globális labor 200 fős, válogatott szakemberekből álló gárdával indul, melyet a vállalat különböző országaiból toborzott munkatársakból állítottak össze. A SIL-ben zajló munkának köszönhetően felgyorsul a valós idejű analitika és a szoftver-automatizálás fejlesztése, amely látható eredményeket hoz majd az IBM technológiai szolgáltatásainak kínálatában és elérhetőségében.
A SIL létrehozásával jelentősen kibővül az IBM közel 10 évre visszatekintő szolgáltatás-kutatási programja. A labor szoftverfejlesztői és technológiai szakértői elsősorban a számítási felhőkhöz, analitikához és mobil technológiákhoz kapcsolódó szoftver alkalmazási szolgáltatások fejlesztésén dolgoznak majd. Az IBM évente több mint 6 milliárd dollárt fektet kutatás-fejlesztésbe, és körülbelül 3000 kutatót foglalkoztat világszerte, akiknek nagyjából egyharmada szolgáltatásokkal és analitikával foglalkozik.
A SIL-ben dolgozó IBM kutatók, fejlesztők és műszaki szakértők magas fokú képesítésekkel rendelkeznek, többek között a számítástechnikai fejlesztés, szoftverek, a biztonság és megfelelőség, a rendszerfelügyelet, a matematika és üzleti optimalizálás, az adatbányászat, a tárolás, a számítógépes rendszerek, a felhasználói beavatkozás és a kognitív tudományok területén. „Ennek az elit kutatói, fejlesztői csapatnak az a küldetése, hogy szoftverré alakítsa az ügyfélmunka során keletkező tudást és szellemi tulajdont – ezáltal könnyen és gyorsan elérhetővé tegyen egy-egy megoldást több ezer további projekt számára, szerte a világon” – hangsúlyozta Pongrácz Ferenc, az IBM Informatikai Szolgáltatások magyarországi üzletágvezetője.
A SIL az IBM Kutatási Laborjait egyesíti, beleértve a vállalat New York-i, kaliforniai, kínai, izraeli, indiai, japán, svájci és brazil központjait. A labor tevékenysége a következő területekre koncentrál:
Számítási felhők – A SIL új felhő alapú szolgáltatásokat hoz létre és új módszereket dolgoz ki, melyek segítségével a hagyományos számítógépes környezetek felhő-alapú modellekre válthatók. Egyike az első projekteknek az úgynevezett „műszerfalak” kialakítása, melyek révén az IT szakemberek mélyebbre láthatnak az adatközpont belsejében zajló folyamatokban, megértve hol érdemes erőforrásokat bevonni és javítani a termelékenységen.
Fejlett analitika – A SIL új módjait kínálja majd az analitikus szolgáltatások és az üzleti folyamatok integrálásának. Ennek köszönhetően olyan új szolgáltatások és megoldások születhetnek, melyek még gyorsabban alkalmazhatóak az ügyfeleknél. A már piacra dobott IBM Adó Beszedési Optimalizáló például az IBM új levédett analitikáját veti be, hogy segítsen az állami szerveknek megtalálni a megfelelő módszereket az elmaradt adóhátralékok begyűjtésére.
Szolgáltatásnyújtás automatizálása – A SIL adatbányászati megoldásokat és valós idejű analitikai szoftvereket alkalmaz majd, hogy az adatközpontok hatékonyságának javításával segítse az IT-menedzsment munkáját. Az egyik megoldás például képes lesz pontosabb előrejelzést adni az adatközpont energiaellátásának megszűnéséről. Az új technológiák hatékonyabb felügyeletet és karbantartást tesznek lehetővé, javítva a minőséget és csökkentve a költségeket.
Mobil vállalkozások és Smarter Planet (Jobban működő világ) – Kihasználva a PC környezetben alkalmazott technológiákat, a SIL a mobil számítástechnikai piacra egy sor kifinomult technológiát fejleszt majd ki. A legfontosabb területek között van a biztonság, az egyszerű kezelhetőség és a vállalati alkalmazások hozzáférhetősége mobil eszközökön. A SIL-ben megoldást terveznek arra is, hogy a mobil készülékek könnyen kapcsolódhassanak a vállalati rendszerekhez és költségriport alkalmazásokhoz.
Az IBM nevében – feltalálóinak és kutatóinak köszönhetően – az elmúlt öt évben több mint 15.000 szolgáltatási és szoftver szabadalmat jegyeztek be. A szabadalmazott szolgáltatás alkalmazások már eddig is fontos szerepet játszottak abban, hogy az IBM közelebb kerüljön Smarter Planet víziójának megvalósításához.