Az Ovum legújabb, a WAP-piaci stratégiákról szóló tanulmánya szerint az első generációs WAP-képes mobiltelefonok megjelenésével a forgalmazóknak kemény munkával, nagyon rövid idő alatt kell a felhasználókat megnyerni és a technológia iránti ellenérzésüket eloszlatni.
Az angol IT- és távközlési tanácsadó cég riportja kiemeli, hogy a WAP alapú fejlesztések sosem látszottak könnyűnek, pontosan a bevont nemzetközi résztvevők eltérő érdekei miatt, amit az Ovum "a mobil- és az internetvilág összeütközésének" nevez. Ennek eredményeként a technológia korai termékverziói kívánnivalót hagytak maguk után. Időközben, bár a gyártók között a WAP-nak tömeges támogatottsága lett, a döntések késései néhányat az e téren érdekeltek közül más fejlesztésekre, a tétek emelésére vezettek. Tovább növelte a bizonytalanságot, hogy ún. "2G+" generációs mobilhálózati frissítéssel jelentek meg WAP-maroktelefonok, ami azt jelentette, hogy a korai WAP-felhasználóknak még egy készüléket meg kell vásárolniuk a nagyobb sebesség adta előnyök kihasználására.
Mindezek miatt figyelmeztet a tanulmány: a potenciálisan a mobilinternetben érdekelt és érintett cégek most és ne később lépjenek akcióba, hogy kihasználják a WAP erősségeit. Ők azok, akik valóban innovatív alkalmazások piacra vitelével bátoríthatnak a technológia széles körű elfogadására. Csak így van reményük, hogy túlélik a holnapok ütközeteit - sugallja a tanulmány, amely azt is javasolja, hogy az operátorcégek az ügyféltámogatás feladataira keményen ruházzanak be.
Az Ovum előrejelzése szerint 2006-ra 1,5 milliárd mobil-előfizető lesz a világon, közülük 684 millióan használnak majd (WAP- és/vagy más technológiájú) mikroböngésző-képes szolgáltatásokat. Összehasonlításul: a fix internethasználók száma 500 millió lesz.