Harminc százalékkal nő az idén a call center piac

MTI Sajtóadatbank, 2000. május 31. 11:52
A szakértők által tavaly ötmilliárd forintosra becsült magyar call center piac az idén mintegy 30 százalékkal nő, majd 2001. és 2003. között újabb 3,5-4 milliárd forintos eladásra számítanak az elemzők.
Az Alcatel Hungary Kft. keddi budapesti call center szemináriumán Klézli Ferenc, a Kinet Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a magyarországi piacon 53 százalékos részesedéssel a Lucent Technologies Magyarország Kft. az első, míg a második 18 százalékos részesedéssel a Kapsch Telecom Kft. Tizenegy százalékos részesedéssel harmadik az Alcatel, míg a Siemensnek és az Ericssonnak 6, illetve 3 százalékos hányad jut a piacon.

Az eseményen Bánffy Miklós, az Alcatel támogatási csoportvezetője kifejtette, hogy megjelent a call centerek új generációja, a contact center, amely egy új ügyfélkapcsolat-gondozási rendszeren az angol nevén Customer Relationship Managementen (CRM) alapul. A CRM nagy előnye, hogy lehetővé teszi az ügyfelek rugalmasabb és magasabb színvonalú kiszolgálását.

A call, illetve contact centerek különösen az olyan cégek munkáját teszik könnyebbé, amelyeknek sok ügyfelük van, így például a pénzintézetekét, és a közszolgáltatókét. A felmérések szerint ezeket a központok Magyarországon is egyre nagyobb számban telepítik, hiszen az emberek nem szeretnek sorban állni ügyeik intézésekor.

Klézli Ferenc elmondta: Magyarországon jelenleg mintegy 4.200 call center ügyintéző dolgozik, akik a munkaképes korú lakosság 0,14 százalékát teszik ki. A fejlett országokban ez az arány jóval magasabb: Portugáliában 0,4 százalék, Németországban 0,9 százalék, míg Angliában és Írországban 1,3 százalék.

A Kinet Kft. előrejelzése szerint hamarosan Magyarországon is változik a helyzet, s 2003-ban már a munkaképes korú lakosság 0,35 százaléka, azaz 10-11 ezer alkalmazott dolgozik majd call center ügyintézőként. Klézli Ferenc úgy vélte, hogy a jövőben a kereskedők, a nyugdíj- és egészségbiztosítók, valamint a turizmus és a szórakoztató ipar területén is használják majd a szóban forgó központokat, amelyek segítségével már nemcsak telefonon, hanem az interneten keresztül is elérhetik az ügyfelek a vállalatokat.