A jelentés szerint a vállalat rohamléptekkel fejlődött, mióta tavaly júniusban összeolvadt az amerikai AirTouch Communications Inc.-vel. Az ügyfelek száma világszerte 39,1 millió volt részesedésarányosan, 54 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Nagy-Britannián kívül Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 71 százalékkal nőtt az előfizetők száma, 15,6 millióra, a működési profit pedig 34 százalékkal 1,321 milliárd fontra emelkedett e térségekből. Az Egyesült Államokban és a csendes-óceáni térségben 14,7 millió előfizetőjük volt az üzleti év végén, 45 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Nagy-Britanniában az egy előfizetőre jutó bevétel évi 305 fontra csökkent az előző évi 378 fontról, mert mind többen használják a feltölthető kártyákat.
A stratégiai cél most a további számszerű és földrajzi terjeszkedés, és új szolgáltatások bevezetése - írták -, azért, hogy a mobilszolgáltatás minden téren helyettesíthesse a fogyasztók választása szerint a vezetékes szolgáltatást. A Vodafone 10 milliárd font adóssággal fejezte be üzleti évét, és jelenleg már 17 milliárd fontnál tart. A keddi jelentés szerint jövő március végéig ismét 10 milliárd fontra akarják leszorítani az adósságot, a brit Orange mobilszolgáltató eladásából, továbbá az olasz vezetékes szolgáltató Infostrada szeptemberi és a német Arcor vezetékes szolgáltató valamivel későbbi tőzsdei kibocsátásából, továbbá a francia Cegetel-részesedés értékesítéséből. Ám az év közepéig még nőni fog az adósság a brit és a többi európai UMTS-koncesszió költsége miatt.
Az éves üzleti beszámoló szerint március 31-én a Vodafone-Airtouchnak világszerte 39,1 millió előfizetője volt, 13,5 millióval több az előző évinél. Nagy-Britanniában, ahol 8,8 millió előfizetőt tartanak számon, 3,2 millióval nőtt a Vodafone ügyfélköre egy év alatt.
Chris Gent, a Vodafone elnöke a BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy az Orange eladásából keletkezett forrásokból a Vodafone további európai terjeszkedési programját fogják finanszírozni, elsősorban a német és az olasz piacon indul harcba a harmadik generációs mobilhálózatokra kiírt koncesszió-árveréseken.
Gent cáfolta a hét végi brit sajtóban megjelent értesüléseket, hogy cége Londonból Dublinba akarná áttenni a székhelyét, mert az áprilisban indult új brit költségvetésben a vállalkozási adó módosításai hátrányosan érintik a brit földön bejegyzett vegyes vállalatokat.
Piaci elemzők szerint a harmadik brit mobilszolgáltató, az Orange eladása ösztönzőleg hat más nagy európai szolgáltatók terjeszkedési szándékára. A KPN holland cég, amely a japán NTT Docomo támogatásával a France Telecom riválisa volt az Orange-ért vívott küzdelemben, most a spanyol piacra tart, és megújítja tárgyalásait az együttműködésről a Telefónicával. A skandináv piacon aktív Telia és a Sonara is az európai piacok felé fordul majd.