A BMW csoport kutató és fejlesztő részlege Münchenben mutatta be legújabb vezetéssegítő rendszerét, amellyel a személyautó a gyorsításon és a lassításon felül sávtartásra és előzésre is képes az autópályán. A prototípusban a már meglévő és továbbfejlesztett rendszereket, mint a nyomvonalkövetésre alkalmas BMW TrackTrainer, a sebességtartó automatika (ACC), valamint a vészleállító asszisztens (BMW Emergency Stop Assistant), egy autóban egyesítették.
A rendszer tesztelésére a technológiával egy széria 5-ös BMW-t szereltek fel, amellyel azóta már több mint 5000 kilométert teljesítettek. Az autót a szoftver mellett a helymeghatározást segítő rendszerekkel, egy rendkívül precíz GPS-szel, ultrahangos és videóeszközökkel szerelték fel. A rendszer bekapcsolás után képes automatikusan kontrollálni a gázt, a féket, valamint biztonságosan meg tudja előzni a lassabban haladó járműveket.
Dr. Nico Kämpchen, a BMW csoport kutatási és fejlesztési központjának automatizált vezetésért felelős menedzsere szerint a legnagyobb kihívást az autópálya kijáratoknál és felhajtóknál letérő vagy éppen a forgalomhoz csatlakozó autók jelentették: „A prototípus fejlesztése során sikerült elérnünk, hogy képes legyen reagálni a becsatlakozó, vagy a pályát elhagyó járművekre. A rendszer egyelőre 130 km/órás sebességig biztonságosan üzemel. Véleményünk szerint egy ilyen jármű használata teljesen új élményt tesz lehetővé a vezető és utasai számára. Bár az automatika képes az önálló vezetésre, nem helyettesíti az emberi figyelmet, hanem segíti azt” – mondta el a menedzser.
A folyamat két fő tényezőből áll: elsőként az autónak meg kell tudnia határoznia a helyét a saját sávjában, másodszor pedig képesnek kell lennie tisztán felismerni az összes autót és tárgyat szűkebb környezetében. Ez olyan eszközök együttes használatával érhető el, mint az ultrahang, a radar és a videokamera.
Technikailag a rendszer alapját két forradalmi fejlesztés adja: a nyomvonalkövetésre alkalmas BMW TrackTrainer és az Emergency Stop Assistant. A BMW TrackTrainer jelenleg versenypályákon segíti az automatikus vezetést, mivel a gyártó vezetéstechnikai tréningeken használja. A GPS és videóadatok feldolgozásával a BMW TrackTrainer képes hibátlanul, az ideális íveket használva körbevinni a vezetőt a versenypályán, így segítve annak minél jobb elsajátítását. Az eszköz már bizonyított a legendás Nürburgringen, valamint a Laguna Seca versenypályán, Kaliforniában is.