Az üzleti intelligencia és a web elérésének kombinációjával a SAS és a HP egyesített e-intelligence megoldásai abban segítenek a vállalatoknak, hogy az e-business és e-commerce által szerzett hatalmas mennyiségű adat új tartalmat és használati értéket kapjon, és lehetővé tegye új üzleti kapcsolatok kiépítését, illetve azok megerősítését.
A HP tintasugaras nyomtatókkal foglalkozó üzletága a gyártási adatok elemzéséhez alkalmazza majd a SAS szoftverét. A program által nyújtott új információk segítségével optimalizálhatók a nyomtatógyártási folyamatok, és előrevetíthetővé válnak a gyártósorokon felmerülő problémák, így a korrekciós lépéseket még időben meg lehet tenni annak érdekében, hogy a HP fenntarthassa termékeinek minőségét.
A rövid távú tervek mellett a HP kutatói megvizsgálják a SAS-szoftverek integrálásának további lehetőségeit, amellyel támogathatók a HP újításai az e-business és telekommunikációs alkalmazások terén.
Az együttműködés bejelentését követően a HP adatbányászatért felelős menedzsere elmondta, hogy azért választották a SAS megoldását, mert a program használata egyszerű, és kiválóan alkalmazza az adatbányászat legújabb módszereit. Egy másik fontos érv az volt, hogy a SAS évtizedeket áldozott a kutatásra és fejlesztésre, aminek eredményeként adatbányászati és e-intelligence megoldásai kitűnően egészítik ki a HP e-szolgáltatásainak új generációját.
A HP és a SAS már több mint egy évtizede dolgozik közösen azért, hogy egymásnak, valamint közös ügyfeleinek magas szintű háttértámogatást nyújtson. A SAS Institute a HP Global Channel, valamint a HP e-intelligence első számú partnere, és továbbra is folytatja a HP 9000-platform ellátását szoftvermegoldásaival.
A két vállalat között meglévő erős kapcsolat lehetővé tette, hogy számos fontos újítás esetében együttműködjenek, beleértve az adatbányászatot, a CRM-et és legutóbb az ERP-alkalmazáshoz kifejlesztett adattárház-megoldást.