A magyar internethasználók felének kellett már újratelepítenie számítógépét vírusfertőzés miatt, egynegyedük pedig adatokat is veszített el az internetes kártevőknek köszönhetően. Célszerű megoldás lenne, ha olyan vírusirtót használnánk, amihez valódi terméktámogatás jár, azonban a legtöbben sajnálják erre a pénzt.
Az ESET Magyarország és az NRC közös felmérése szerint csaknem kétmillió magyar internethasználónak kellett már legalább egy alkalommal újratelepítenie számítógépét vírus vagy más kártékony program miatt. A legkevésbé a 18-29 éves korosztály törődik a biztonsággal, a fiatal felhasználók 63%–a telepítette már újra operációs rendszerét vírusfertőzés miatt, és 26%–uk veszített el adatokat.
A vírusvédelmi rendszereket gyártó ESET szakértője a felmérés eredményei kapcsán arra hívja fel a figyelmet, hogy nem létezik olyan tökéletes vírusirtó szoftver, ami minden egyes kártevőt biztosan felismer, éppen ezért fontos, hogy olyan termékre bízzuk gépünk védelmét, melyhez teljes körű terméktámogatás jár.
„A vírusirtó cégnek képesnek kell lennie arra, hogy az esetleges fertőzések 99%-a esetén speciális eszközökkel felderítse és hatástalanítsa a károkozókat, majd adatvesztés nélkül megtisztítsa a számítógépeket" – emeli ki Béres Péter, az ESET vezető IT tanácsadója. A biztonsági szoftverekhez járó terméktámogatás azonban hazánkban még nem megszokott, több gyártó csak e-mailes szupportot biztosít, az ingyenes vírusirtókhoz pedig sokszor nem jár még ez sem. Mindez a magyar felhasználók jelentős részét azonban nem zavarja, ők inkább újratelepítik a gépeiket, és nem törődnek a családi fotók vagy a levelezés elveszítésével.