Országos Virtuális Könyvespolc Program néven új generációs oktatóprogramot dolgozott ki a Műszaki Kiadó. Az OK! könyvekkel több mint 50 különböző témájú, papír alapú tankönyvnek született meg az interaktív, online változata, amelyek a program keretében az iskolák diákjai, tanárai és a szülők számára egyaránt elérhetővé válnak.
A Virtuális Könyvespolc Program európai szinten is úttörő, elsőként nyújt arra lehetőséget, hogy intézményi szinten minden felhasználó (tanár, diák, szülő) egyaránt hozzáférhessen a tartalmakhoz. A program keretében 4000 partneriskola kapja meg október 3-ával saját felhasználói adatait, amellyel havonta négy könyvet nézhet meg és használhat a hozzáférés birtokában. Két könyvet a kiadó ad, két könyvet viszont az intézmény választhat ki a kínálatból. Ezt követően a többi - a partnerek között nem szereplő - iskolához is folyamatosan eljuttatják a hozzáféréseket. A program a 2011/2012-es tanévben nyolc hónapon keresztül tart - hangzott el a programot bemutató pénteki sajtótájékoztatón.
A kiadó 2011-ben készült, 1800 iskolát érintő saját felmérése szerint az iskolák 60 százaléka felszerelt olyan IKT (információ- és kommunikációtechnológiai) eszközökkel, amelyek lehetővé teszik, hogy a virtuális könyvespolcon helyet foglaló OK! könyveket a tanórák keretében is használhassák az interaktív táblák és számítógépek segítségével - fűzte hozzá Orgován Katalin, a kiadó ügyvezető igazgatója.
Egyre több oktató vállalja, hogy az interaktív táblán keresztül, digitális tananyagok használatával hatékonyabbá teszi az ismeret átadását, hiszen ezekkel az eszközökkel jobban motiválhatók a diákok, és érdekesebbé, színesebbé és egyedibbé lehet tenni a tanórákat - tette hozzá az igazgató.
Az OK! könyvek a kiadó nyomtatott és tankönyvvé nyilvánított, lektorált kiadványainak online változatai, amelyeket a papír alapú könyvekhez képest plusz funkciókkal látott el a kiadó: az oktató saját hivatkozásokat, jegyzeteket adhat a könyvhöz, az órajegyzeteket megoszthatja diákjaival, vagy azoknak egy csoportjával, kiválaszthatja azt, hogy melyik diákja melyik felülethez, funkcióhoz férhessen hozzá. A tanulók szintén szabadon alakíthatják saját könyvüket: hozzáadhatnak írott, vagy hangjegyzeteket, hivatkozásokat, képeket és online hivatkozásokat is.
A könyvek technikai újdonsága hogy interneten keresztül bárhonnan elérhető, módszertani szempontból pedig előnye, hogy a pedagógus differenciáltan hozhat létre csoportokat, lehetősége van akár személyre szabott feladatok kiosztására és számonkérésére egyaránt.
A kiadó a fejlesztések elősegítése és a mélyebb megismerés céljából megrendezi a VI. Országos Interaktív Táblakonferenciát és Módszertani Börzét, valamint pályázatot ír ki az év online közösségi tanára és az év online közösségi iskolája cím elnyerésére.