Az m-commerce-nek a táblagépek adhatnak lendületet, az okostelefonokon kevesebben vásárolnak

forrás Prim Online, 2011. október 19. 15:23

Az Ipsos felmérése szerint a mobil kereskedelem messze nem terjedt el olyan mértékben, mint azt az okos-telefonok megjelenésekor remélték, ugyanakkor a táblagépek tulajdonosai egyre gyakrabban vásárolnak a neten keresztül. Mindezt azzal magyarázzák, hogy a vásárlás lényege mégsem szoritkozik csupán valamilyen hiányzó tárgy beszerzésére, hanem önmagában a műveletsor is egyfajta élmény, és ezt a multimédiás, nagyfelületű, HD-felbontású tabletek jobban támogatják, mint egy telefon-kijelző.

 

A kutatás külön vizsgálta a "kettős tulajdonosok" csoportját, és kiderült, hogy ők a legaktívabb m-commerce felhasználók, azok, akiknek okostelefonjuk és táblaszámítógépük is van, jóval több mobil vásárlást kezdeményeztek a múlt évben, mint azok, akiknek csak okostelefonjuk van. (Igaz, a kettős tulajdonosok csoportja elég nagy átfedésben van a tablet-tulajdonosok csoportjával, kevesen vannak olyanok, akiknek van modjuk iPadjük, de közben a telefonkészülékük alkalmatlan böngészésre, levelezésre.)

 

 

A tablettulajdonosok csoportjánál ráadásul a vásárlásra fordított összegek is magasabbak, amit persze a felhasználói élmény mellett magyarázhat az is, hogy ezeket a készülékeket - első körben - főként a magasabb jövedelmű réteg engedhette meg magának.

 

Azt, hogy a táblaszámítógépnél valóban a vásárlás - kisképernyőn nehezen produkálható - élménye a meghatározó, bizonyítja, hogy a mobil vásárlás élményével a táblaszámítógép tulajdonosok 50 százaléka nagyon elégedett, míg ez arány az okostelefon tuljdonosoknál csak 32%.