Az online vásárlás manapság már nem újdonság. Egy dél-koreai cég azonban már egy metróállomáson teszteli új virtuális szupermarketjét, és ha beválik, a külföldi piacot is meg akarja hódítani.
Egy szöuli metróállomáson helyezték ki világító tábláikat a peron mentén a falra. A táblákon a gyümölcstől a tejen át a macskaeledelig százszámra sorakoznak az élelmiszerek képei.
A Wall Street Journal szerint Dél-Koreában már tízmillió föl kúszott az okostelefon-előfizetők száma. A dél-koreai fiatalok számos dolgot okostelefonnal intéznek az élet minden területén. A dél-koreai áruházlánc, a Homeplus erre alapozta kísérleti vállalkozását - számolt be róla a napokban BBC online kiadása.
"A vásárlóink nagyon elfoglaltak, és sokuknak egyszerűen nincs ideje szupermarketben vásárolni. Virtuális boltunk ezen segít: időt spórolnak vele" - mondta el Dzso Hjun Dzse, a Homeplus projektvezetője.
Az ötlet egyszerű: az okostelefonra le lehet tölteni a Homeplus erre a célra fejlesztett alkalmazását, aztán a metróállomáson kihelyezett táblákon annak az árucikknek a kódjához kell tartani a telefont, amit a vásárló meg akar venni. Az áru megjelenik mobilja képernyőjén, a rendelés végén pedig az alkalmazás megkérdezi, mikorra és hova kéri a kiválasztott dolgokat. Ha a rendelést még 13 óra előtt adja le, a cég vállalja, hogy még aznap este kiszállítja.
Amennyiben a kísérlet sikeresnek bizonyul, előbb további szöuli metróállomásokat hódítanak meg, aztán a külföldi piacot is célba veszik - jósolta a projektvezető.
A szöuli Samsung Gazdasági Kutatóintézet egy szakértője azonban úgy vélte: bár a dél-koreaiak valóban élen járnak az új technikai eszközök és technológiák elfogadásában és alkalmazásában, tömegesen mégsem fognak lemondani a személyes vásárlás öröméről. Mint magyarázatul hozzáfűzte: a dél-koreaiak munkanapjai hosszúak, és a kemény munka után kikapcsolódásként szeretnek vásárolni.