Jövőre több mint harmadával nő az okostelefon piac Magyarországon

MTI Sajtóadatbank, 2011. október 28. 15:11

Az idén mintegy 2,5 millió új mobilkészüléket adnak el a magyar piacon, amelyek 40-50 százaléka okostelefon lesz, az előrejelzések szerint jövőre ez az arány már eléri a 60-70 százalékot.

Kunos Balázs, a Samsung Electronics Magyarország Zrt. mobil üzletágának vezetője pénteken Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a dél-koreai társaság az okostelefon piacon kutatásaik szerint 35 százalékos részesedéssel már Európában első, míg a teljes mobilpiacon nem sokkal lemaradva a második világszinten.
 
A Samsung a magyar okostelefon, illetve teljes mobilpiacon a felmérések alapján 40 százalékos részesedéssel rendelkezik.
 
Az üzletágvezető elmondta, a magyar mobilpiacra általában jellemző, hogy a vevők vagy az olcsó, belépő szintű készülékeket keresik vagy az okostelefonokat.
 
Az eseményen bemutatták a Samsung új, az okostelefonok és a táblagépek előnyeit egyesítő készülékét. A Galaxy Note egyszerre okostelefon, jegyzetfüzet, táblagép, grafikai eszköz.
 
Kunos Balázs elmondta, a Samsung azért is tervezte ezt a készüléket, mert egy 12 ezer fős mintán végzett kutatása kimutatta, hogy az emberek átlagosan 2,7 eszközt, például telefont, netbookot, fényképezőgépet, médialejátszót hordanak magukkal. A cél az volt, hogy ezeket a funkciókat egy eszközben egyesítsék.