Az NMHH gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül.
Szeptemberben a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 798 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók előfizetései szeptemberben 802 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 247 ezer előfizetés volt a hónap végén. Így összességében 2011 szeptemberében az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek száma a teljes piacra vonatkozóan 2,027 millió volt.
A teljes piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,7 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 21 százalék, a harmadik a sorban a Digi 12,3 százalékos részesedéssel, ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12,1 százalékot tesz ki.
A teljes hangcsatorna-számon belül – a beérkezett adatok alapján – a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,113 millió (az előző hónapban 2,126 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 669 ezer (az előző hónapban 660 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 118 ezerre nőtt az előző havi 114 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke az augusztusi 2,958 millióról 2,959 millióra emelkedett szeptember végére.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 62,9 százalékot jelent szeptember végén. Második helyen az Invitel áll 12,8 százalékkal, ezután a UPC 10,5 százalékkal, majd a Digi 7,7 százalékkal következik a sorban.
Szeptemberben a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,1 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,77 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 342 millió, IP-alapon pedig 93 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149,8 perc volt.
A szeptemberi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 638 ezer számot hordoztak.