2011 szeptemberében a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,593 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; HD Platform Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) szeptember végén 2,784 millió előfizetést tartottak nyilván.
Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 57,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 56,8 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül szeptemberben 636 ezerről 649 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 906 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 38 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az augusztusi 23 százalékról 23,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése emelkedett, szeptemberben 33,9 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 43,2 százalékos, szeptemberben 42,8 százalék volt.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,8 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,840 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,197 millióról 1,191 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 17,4 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,2 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 42,2 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,6 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22,0 százalék.