Böngésző színű csokoládékreációk, mikrózható és fűthető plüssállat ingyenes házhozszállítással, ajándék alkoholszonda, kedvezményes árú elektromos cigaretta vagy guruló cipő. Csak néhány példa arról, hogy a mozgalomban részt vevő mintegy 350 online kereskedő kínálatában szinte minden lehetséges termék vagy szolgáltatás megjelenik, ami csak kapható az interneten – és egyetlen napig minden kedvezménnyel. Könyv, CD, kozmetikai és illatszerek, műszaki cikkek, aukciós tárgyak, kuponok, ételek-italok, bútor, repülőjegy, internet-előfizetés, robogó, ruha, játékok, gyermekholmik, bio- és egészségügyi termékek, sporteszközök, díszállatok, szoftverek, ékszerek stb.
November 24-én, csütörtökön, először rendezik meg Magyarországon a DotcommerceDay rendezvényt, amihez a webshopok ingyen csatlakozhattak. A részvétel feltétele mindössze annyi, hogy ezen a napon valami olyan egyedi akciót, kedvezményt nyújtsanak a vásárlóknak, amit más napon nem. A legtöbben árengedménnyel, ingyen házhozszállítással, kettőt fizet, hármat kap típusú akciókkal vagy a vásárlás mellé adott ajándékkal csábítják a vevőket a hagyományos vásárlásnál jóval kényelmesebb, gyorsabb és néhány kattintással máris összehasonlítható árakat biztosító internetes vásárlásra.
A mozgalmat szervező ötletgazda Neo Interactive célja, hogy a válság ellenére is dinamikusan fejlődő e-commerce iparágra felhívja a figyelmet. Hiszen a jelenlegi gazdasági helyzet javítása szempontjából is fontos a belső kereslet élénkítése, a zömében hazai kis- és középvállalkozások forgalmának növelése, a környezettudatos és készpénzkímélő vásárlás ösztönzése. Ennek eszköze lehet az erős médiatámogatást kapó országos esemény.
Az érdeklődők a www.internetesvasarlasnapja.hu weboldalon termékek, akciótípusok vagy webshop-nevek alapján is tudnak keresni a kedvezményes ajánlatok között. A sok kisebb webbolt mellett olyan márkanevek is fémjelzik a DotcommerceDay kínálatát, mint például a Bookline, az Extreme Digital, az Expressz.hu, a Praktiker, az EasyJet, a upc, a Libri vagy a T-Mobile.