Összesen 28 vezető technológiai és médiavállalat fogott össze azzal a céllal, hogy jobbá és biztonságosabbá tegyék az internetet a gyerekek számára - jelentette be az Európai Bizottság.
Az európai uniós végrehajtó testület által életre hívott koalíció alapító tagjainak sorába tartozik az Apple, a BSkyB, a British Telecom, a Dailymotion, a Deutsche Telekom, a Facebook, a Google, a Hyves, a KPN, a Liberty Global, az LG Electronics, a Mediaset, a Microsoft, a Netlog, a Nintendo, a Nokia, az Opera Software, az Orange, a Research in Motion, az RTL Group, a Samsung, a Sulake, a Telefonica, a TeliaSonera, a Telenor Group, a Tuenti, a Vivendi és a Vodafone.
A cégek szándéknyilatkozatot írtak alá, amelyben egyebek között a káros tartalmak bejelentésének egyszerűbbé tételét, az életkornak megfelelő adatvédelmi beállítások megbízhatóbb megvalósítását és a szülők ellenőrzési lehetőségeinek kibővítését tűzik ki célul - derül ki Neelie Kroes informatikai biztos közleményéből.
A közlemény szerint Európában a gyerekek átlagosan hétéves korukban lépnek fel először a világhálóra. A saját bevalláson alapuló adatok szerint az internetező 9-12 évesek 38 százaléka a korhatárok ellenére saját profillal rendelkezik a közösségi hálózatépítő weboldalak valamelyikén. Az internetező gyerekek több mint 30 százaléka mobiltelefonnal, míg 26 százalékuk játékkonzolokon keresztül csatlakozik a világhálóhoz.