A második előadás a banki informatika témakörével foglalkozik. Több elemzés is azt mutatja, hogy az e-banking/e-brokerage a közeljövőben gyors fejlődés előtt áll. Az igények és a lehetőségek gyors bővülése új kihívást támaszt a bankokkal és a brókercégekkel szemben. Az előadás megmutatja a jövőbeli lehetséges fejlődési trendeket, illetve a kihívásokat. Nem minden banknak van kidolgozott e-business stratégiája. Gyakori probléma, hogy alulról jövő IT-szakemberek próbálják a témát technológiai oldalról megközelíteni, és a pénzügyi, megtérülési, biztonsági és bővíthetőségbeli szempontok nincsenek felmérve. A siker csak akkor garantált, ha ezek a buktatók előre ismertek, és ezeket a projekt során tudatosan elkerülik. A vállalat a nemzetközi tapasztalatok alapján bemutatja azt a modellt, amelyet követve egy adott cég vezetésének támogatása megnyerhető, a projekt hasznossága számszerűsíthető, az invesztíció mértéke fokozatos és a megtérülés folyamatosan mérhető. Külön rész foglalkozik a jövőbeni technikai lehetőségekkel, mint a WAP, az m-business, beszédfelismerés stb. Megmutatja, milyen technológiákkal, technikával érdemes foglalkozni. Kitér még a biztonsági aspektusokra is, mint például a trust-centerek. Ezek hogyan épülnek fel, miért szükségesek, illetve hogyan tudja a biztonságot garantálni. Milyen technikai és költségbeli eltérések vannak a különböző megoldások között. A végén rövid ismertető a debis nemzetközi referenciáiról, mint pl. a D-Trust és banki megoldások.
A termékek és szolgáltatások életciklusának rövidülése és arculatának uniformizálódása, a piac liberalizációja és telítődése érzékenyen érinti a telekommunikációs szolgáltatókat is. Az egyre élesedő kiszorításos versenyben önként adódik a CRM forszírozásának a gondolata - ezt vázolja a debis harmadik előadása.