Komplex e-business megoldások

, 2000. június 22. 16:40
A Synergonnál stratégiai célkitűzés az internethez kapcsolódó termékek és szolgáltatások értékesítésének növelése. A cég elsősorban azokra a területekre koncentrál, ahol stratégiailag erős pozíciói vannak, illetve nagy jövőbeli felfutás várható.
Az OECD becslése alapján a világ 2005-ben 1300 milliárd dolláros forgalmat fog bonyolítani az e-commerce megoldások által. Az EITO felmérése szerint pedig az európai országok éves átlagban 133 százalékkal növelik e-commerce infrastruktúrájuk kiépítésére, fejlesztésére költött pénzeszközeiket.

A Synergon ezen belül jelenleg két fő területre fokuszál: a komplex e-commerce megoldások nyújtására és a komplex e-business megoldások biztosítására. Mindeközben az e-business eszközöket saját rendszereiben, saját működésének fejlesztése érdekében egyre szélesebb körben alkalmazza. Az e-commerce lényege az elektronikus tranzakciókezelés az interneten vagy egyéb kereskedelmi rendszeren keresztül. A Synergon elsősorban kis- és nagykereskedelmi vállalatoknak, közvetlen értékesítéssel foglalkozó gyártóknak, valamint internetes tartalomszolgáltató cégeknek kínálja 100 nap alatt az internetre elnevezésű programját, amely rugalmas, gyors és költséghatékony megoldást kínál az elektronikus kereskedelemben rejlő, egyre értékesebb lehetőségek kiaknázására. Az e-business az e-commerce-nél lényegesen összetettebb folyamatok kezelését teszi lehetővé: komplex üzleti folyamatokat támogat a vevő, az eladó és annak beszállítói közötti kétirányú információáramlás biztosításával.

A Synergon elsősorban az e-business következő területein számít jelentős piaci igényekre: vállalatok felkészítése az e-business megoldások alkalmazására, ügyfélkapcsolati rendszerek felépítése (Oracle CRM), ERP és BI (business intelligence) rendszerek elérése intraneten keresztül, valamint EDI alapú CRP. Az e-business további fejlődési irányait a web alapú beszerzési, valamint a távoktatási és távmunka-megoldások területén látja.

A Synergon a 2000. évtől kiemelt jelentőséget tulajdonít az e-business és e-commerce megoldásoknak. Meghatározása szerint az elektronikus kereskedelem lényege az elektronikus tranzakciókezelés az interneten, vagy egyéb kereskedelmi rendszeren (EDI) keresztül úgy, hogy a megrendelések folyamata nincs összekapcsolva a vállalati back-office rendszerekkel. Az elektronikus kereskedelem területén kiterjesztett funkciókkal bíró online kis- és nagykereskedelmi megoldásokat kínál a Synergon. A vállalatok közötti (business-to-business), illetve a vállalat és fogyasztó közötti (business-to-costumer) elektronikus kereskedelmi megoldásokban teljes e-boltot alakít ki, miközben különös hangsúlyt fektet a világháló biztonsági szempontjaira. Az elektronikus értékesítési megoldások olyan figyelemre méltó egyéb, hasznos lehetőségeket kínálnak, mint pl. a hirdetés, piackutatás lehetősége, ügyfélinformációk gyűjtése, kapcsolattartás az ügyféllel stb. Az összetettebb folyamatokat kezelő e-business rendszer teljes üzleti folyamatokat támogat a vevő, az eladó és annak beszállítói közötti kétirányú információáramlás biztosításával. Ez a koncepció az együttműködő vállalatok e-kereskedelmi megoldásainak, a vállalatirányítási rendszerek pénzügyi, logisztikai stb. moduljainak, adattárházaknak, döntéstámogató rendszereknek stb. integrációja útján teljesedik ki. A standard rendszerek mellett a meg nem oldott illesztési feladatokra, illetve a nem standardizálható teljes megoldásokra is egyedi szoftverfejlesztést biztosít a Synergon.