Az elektronikus kereskedelem keretében elektronikussá válik az ügyfélmenedzsment is, és miképp sokan, a Compaq is tart e témakörben előadást: Táboriné Szűcs Margit CRM practice manager beszél az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) elektronikus kereskedelemi vonatkozásairól. Az előadásból megtudhatjuk, hogy a CRM egy olyan átfogó üzleti szemléletmód, illetve olyan megoldások összessége, amely a vállalatok/intézmények minden egyes ügyfelének magas színvonalú kezelését/kiszolgálását eredményezi. A fenti megközelítésben az ügyfelekkel való kapcsolattartás globálisan értelmezendő, magában kell hogy foglalja az értékesítés, a marketing és a szerviz-, illetve ügyfélszolgálat (helpdesk) szolgáltatások területeit. A CRM elemei a CIM (Customer Interaction Management, vagyis a közvetlen ügyfélkapcsolat-kezelés), a BI (Business Intelligence, azaz a döntéshozók, döntés-előkészítők üzleti igényeit kiszolgáló megoldások halmaza: adattárház, adatbányászat) és kapcsolódások más meglévő rendszerekhez. Az elektronikus kereskedelem területén általánosan értelmezhető a CRM a kereskedelem résztvevői, webes áruházi értékesítés támogatása, webes vevőkommunikáció, vevői szokások elemzése szempontjából.
Nem elhanyagolandó a CRM alkalmazási lehetősége a marketplace működtetése (belső helpdesk), a marketplace-tulajdonosok saját ügyfélkapcsolati tevékenységének támogatására, a kialakított kereskedelmi környezet működtetői számára.
A harmadik előadás az államigazgatás és az elektronikus kereskedelem kapcsolatával foglalkozik, Sívó Erzsébet és Siklet László beszél a Compaqnak e témában kifejlesztett rendszereiről és a létrehozott e-beszerző központról.