John Donahoe, az eBay ügyvezetője a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, a Las Vegasban rendezett CES-en tegnap jelentette be, hogy a PayPal 7 milliárd dollár mobileszközökön keresztüli pénzmozgást vár 2012-re. A vállalat ezzel megduplázta korábbi, 4 milliárd dollárról szóló jóslatát, ami óriási fejlődés a tavalyi évre becsült 1,5 milliárd dollárhoz, és a 2010-es 750 millió dollárhoz képest.
A növekedés mozgatórugója a mobiltelefonra optimalizált fizetési megoldások sikere, valamint az a tény, hogy a fogyasztók viszonylag gyorsan megkedvelték, és kezdték tömegesen használni a mobil fizetési megoldásokat. Jelenleg összesen több mint 17 millió PayPal vásárló használja mobiltelefonját online átutalásokra, szemben a 2011 júniusában regisztrált 8 millióval. A telefonok mellett a többi mobil készülék, így a táblagépek terjedése is jelentős tényező az online fizetések terén. A IBM felmérése szerint a karácsonyi szezonban az amerikai tablet tulajdonosok 75%-a vásárolt valamit készüléke segítségével.
A PayPal szerint jelentősen emelkedett a kiskereskedők száma is a mobil kereskedelemben az elmúlt évben. Az olyan vállalatok, mint a Starbucks, a Pizza Express, a Yorder és a Fandango a PayPal-lel együttműködve eddig ismeretlen vásárlói élménnyel gazdagítják mobilos megrendelőiket. Ezekben a boltokban mobiltelefonunk segítségével beszkennelhetjük a vonalkódokat és egyből fizethetünk is, kihagyva így a kasszánál történő sorbanállást.
David Marcus, a PayPal mobil fizetésekért felelős alelnöke kifejtette: „Az online és az offline vásárlás világa között egyre inkább elmosódik a határvonal új, a korábbinál sokkal kényelmesebb normákat nyújtva a felhasználóknak. Mindegy, hogy a vásárló asztali számítógépe előtt ül, mobiltelefonján internetezik, vagy esetleg egy fizikai üzletben van, a vásárlási élményt bármikor és bárhol megkaphatja. A PayPal biztonságosabb és egyszerűbb platformjain keresztül a kereskedelem új generációjába lépünk és teljesen zökkenőmentes vásárlási élményeket nyújtunk függetlenül attól, hogy a felhasználó hol, mikor és hogyan szeretne vásárolni” – nyilatkozta Marcus.