Milliók várják a májust Kínában, akkor kerülhet ugyanis a boltokba az eredetileg a hadsereg katonáinak kiképzésére készített számítógépes szimulációs játék, a Dicsőséges Küldetés. A kínai Giant Network Technology cég által jegyzett és a Népi Felszabadító Hadsereg (PLA) által támogatott program - a kínai mellett - a nemzetközi közösség figyelmét is felhívta magára.
A játék tavaly nyár eleji bemutatóját látva a külföldi vélemények elsőként azt jegyezték meg, hogy a Dicsőséges Küldetés igen sokban hasonlít az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb PC-játékára, a 2002-ben debütált, eredetileg toborzást szolgáló America's Army-ra. A két játéknak hasonló a felépítése, grafikája és alkalmazásai is csupán kevés eltérést mutatnak, egy jelentős szempontból ugyanakkor biztosan különböznek.
Míg az amerikai kiképzés során ugyanis közel-keleti és kelet-ázsiai lázadók és terroristák ellen folyik a harc, az első személyben játszódó, lövöldözős kínai játékban az Egyesült Államok hadserege az ellenség. Amerikai vélemények szerint a Dicsőséges Küldetés romboló hatással lehet, hiszen könnyen azt a benyomást keltheti majd az azzal játszó fiatalok millióiban, hogy az Egyesült Államok nem barát nemzet, sokkal inkább veszélyforrás. A hivatalos pártlap, a Zsenmin Zsipao (Renmin Ribao) úttörő alkotásnak nevezi a Dicsőséges Küldetést, az ugyanis az első, teljes egészében hazai fejlesztésű katonai játék, de számos kínai jellegzetességet is tartalmaz. A PLA illetékesei úgy fogalmaztak, egy, a kínai értékeket tükröző szimulációt akartak a már piacon lévő nemzetközi programok helyett.
A hadi szimuláció értékesítésétől jelentős bevételt remélhet a fejlesztő cég. A kelet-ázsiai ország a világ egyik legnagyobb számítógépes játékpiaca. Az ebből származó bevételek tavaly a 43 milliárd jüant (1,6 ezer milliárd forint) közelítették, ami 34 százalékos növekedés 2010-hez képest.