Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában

MTI Sajtóadatbank, 2012. február 17. 09:01

Csaknem 70 százalékkal nőtt a luxuscikkek internetes kereskedelme 2011-ben Kínában, a következő években, éves szinten 30 százalékos bővülés várható.

    A 2010-es 6,4 milliárd jüanről (224 milliárd forint) tavaly 10,7 milliárd jüanre (374 milliárd forint) nőtt a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában - derül ki az internetes trendeket vizsgáló iResearch felméréséből. A bővülés a következő években biztosan folytatódik, az értékesítés 2015-re akár a 37 milliárd jüant (1,3 ezer milliárd forint) is meghaladhatja. Ez azt jelenti, hogy a luxuscikkek adásvétele Kína világhálón bonyolított kereskedelmének akár 8 százalékát is kiteheti majd.

    "A internetes luxuscikkek piaca még szerény méretű az országban. Mi az iparág robbanására várunk" - fogalmazott Csen Hsziao (Chen Xiao), az ihaveu.com luxustermékeket árusító oldal alapítója a China News Weekly kínai magazinnak.

    A "robbanáshoz" az árukínálat bővítésére lesz szükség, jelenleg ugyanis főleg táskákat, ékszereket és órákat kínálnak az interneten. A további iparági lendületet ezen túl a vámok és a fogyasztási adó csökkentése segítené, melyre a kereskedelmi minisztérium szóvivője, Jao Csien (Yao Jian) korábban már ígéretet tett.
            Jelenleg mintegy 173 millióan vásárolnak interneten az országban, számuk 2014-re 350 millióra nőhet. Az amerikai Boston Consulting Group szerint a kelet-ázsiai ország - az Egyesült Államokat megelőzve - 2015-re a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik.