Tovább folytatódik a birkózás a Microsoft és a kormány jogászai között, és egyre kisebb az esélye a békés megegyezésnek. A Microsoft PR szakemberei arculatjavító kampányba kezdtek és mintegy 10 millió dollárt költenek TV- és újságreklámokra. Az átlagos amerikai fogyasztó nem foglalt egyértelműen állást ez idáig. Nem vonja kétségbe, hogy a Microsoft monopóliumra tett szert a PC-s szoftverek piacán, de nem tartja olyan gonosznak és könyörtelennek Bill Gatest mint azt ellenfelei tízmilliós összehangolt kampányukban láttatni akarják. Bill Gates maga a feleségével Washington állam szegény iskoláit járja és ingyen számítógépeket adományoz főleg kisebbségieket oktató intézményeknek.
Hivatalosan a Microsoft nem változtatott stratégiáján, és a Forum 2000 konferencián (amelyet azonban június 22-re halasztott a tárgyalás miatt) előáll új internetalapú szoftverével, amely a "Next Generation Windows Services" nevet viseli. Néhány szakember szerint a Microsoft megkésett a mobil kommunikációba való belépéssel és a nagy versenytársak már alaposan elhúztak előle. Azt azonban senki nem vitatja, hogy a Microsoft akkora gazdasági és szellemi tőkével rendelkezik, hogy rövid idő alatt ezen a területen is újra a vezetők között lehet. Kérdés csak az: részben vagy egészben?
A Microsoft részvényesei úgy tűnik nem féltik a pénzüket. Miután a tavalyi csúcsról visszazuhant és pár hete stabilizálódott a Microsft részvények árfolyama az ítéletet követőn némileg még emelkedett is. Az AT&T-hez való hasonlatosság itt is megmutatkozik: az ős AT&T részvénytulajdonosok a cég feldarabolását követően több sikeres Baby Bell tulajdonosai lettek egyidejűleg.