A mobilmarketing volt a témája a március 7-8-án megrendezett X. Direkt Marketing Szemináriumnak. A workshop-pal fűszerezett rendezvénynek a Magyar Telekom Székház adott otthont és nagyjából 60 fő aktív részvételével zajlott.
A rendezvény a mára lassan nagykorúvá váló mobilmarketing minden témakörét igyekezett körüljárni, szó volt a mobilhirdetések mellett az úgynevezett integrált kampányokról, a különböző fejlesztési irányvonalakról és persze az egyre aktuálisabb adatvédelmi kérdésekről is. A hallgatóság soraiban a médiaügynökségek mellett a megrendelői oldal is képviseltette magát, olyan nem is kis hirdetők, mint a Magyar Telekom, a Spar a Citroen és a Hungexpo.
Az előadások mobilreklám egyre növekvő jelentőségét járták körül. Egyre nagyobb a digitális reklámköltésen belül a mobilra jutó összeg (becslések szerint 2015-re meghaladja majd a 20%-ot), ami persze annak köszönhető, hogy örvendetesen nő az okostelefon penetráció, amely jelenleg 13% körüli. A hírportálokat egyre többen olvassák mobiltelefonon, az Origo esetében ez az arány már bőven meghaladja az olvasók 10 százalékát. Érdekesség ugyanakkor, hogy a Facebook-ozni még mindig inkább számítógépről szeretünk, csupán a felhasználók 1%-a használja a legnépszerűbb közösségi oldalt mobilról. Érdekes fejlesztési irányokról is esett szó, többek között MÁV is igyekszik kihasználni a mobil nyújtotta lehetőségeket. Tavaly november óta már magunk is kinyomtathatjuk az online vásárolt vonatjegyünket, és a kalauznak mindössze csak a QR-kódot kell leolvasnia róla. Ez most még papíralapon történik, de más fejlesztések mellett cél, hogy a készülék képernyőjéről egyszerűen leolvasható legyen.
A második napon több érdekes és megvalósult mobil marketing megoldás is terítékre került. A Bookline mobilalkalmazásának segítségével egy komplett vásárlási folyamatot kísérhettek végig az érdeklődők, de több más sikersztorival is megismerkedhettek, mint például a Magyar Termék, a Gelato Italiano és az Audi kampányok, vagy a Tokaji bor nyereményjáték, amelyek mind sikeres példái a hatékony mobilmarketing alkalmazásának.
A rendezvényt színesítette a Nokia Magyarország által meghirdetett verseny, amelynek keretén belül a konferencia résztvevői négy csapatra osztva dolgoztak ki mobil kampányötleteket a Nokia Lumia 800 további népszerűsítésére. A nyeremény persze nem is lehetett más, mint egy ilyen okostelefon…
A Konferencia programjáról bővebb információ itt olvasható.