Toborzás a weben

Nyerges Tibor Nyerges Tibor, 2000. június 22. 14:48
Az amerikai hadsereg on-line toborzókampányt indított, a kiválasztottak meglovagolhatják az Apache támadó helikoptert, dolgozhatnak egy óceáni mentőhajón vagy egy repülőgép-hordozón.
A Yahoo által május 17-től július 4-ig tartó fantáziakarrier-pályázat már 120 ezer találatot kapott, jóval többet, mint a hivatalos katonai állásközvetítő oldalak. De persze nem csak a hitek növelése a cél, hanem a hadseregről a közvéleményben kialakult képet (sátortáborok, barakkok) is meg akarják változtatni: úgy akarják bemutatni, mint egy csúcstechnikával felszerelt, sokféle tanulási lehetőséget nyújtó (lézerek, számítógép-programozás, repüléstan) hely.

A szervezők szerint a reklám azért szükséges, mivel már egy teljes generáció, a felnőttek fele úgy nőtt fel, hogy a családjában semmilyen kapcsolata nem volt a háborúval, teljesen ismeretlen számukra a sereg. A katonaság 1,4 millió aktív tagjának fenntartásához a Pentagonnak évente 206 000 új embert és 151 000 részmunkaidőst kell verbuválnia. A kampány hostolásáért 25 000 dollárt kap a Yahoo, és a nyár végéig további 250 000 dollár fog befolyni kasszájába a reklámokból. Marketingesek véleménye szerint a katonaság jól döntött, mivel a webezők között szép számmal találhatók a technológia iránt érdeklődő 17-35 éves férfiak. "Ki az, aki ne akarna repülni egy Apache-on" - jegyezte meg egy őrnagy. (CNet)