Radikális lépésre szánta rá magát babaszoba.hu, a magyar kismamák leglátogatottabb portálja. Tendert hirdetett, hogy lecserélje az ismert és megszokott, cumit formázó logóját. A nyertes logót az Avalanche Kreatív Ügynökség készítette.
- Változnak az idők. Ami a babaszoba.hu indulásakor esetleg még elfogadható volt, ma már zavarja látogatóink többségét. Oldalunk logójának központi eleme egy cumi volt, amely leginkább arra szolgál, hogy, hogy a baba csendesedjen el, ne zavarja a felnőtteket. – mondja Bálits Éva, a babaszoba.hu főszerkesztője. - Vagyis portálunkat olyan tárgy szimbolizálta, amely nem segíti, hanem éppen gátolja a babát életkorának legfontosabb feladata, a kötődés elsajátításában. Ezen szerettünk volna gyökeresen változtatni a logó lecserélésével.
A 2002-ben indult oldal célja, hogy hiteles, hasznos információt, segítséget nyújtson a szülőknek a családtervezéstől egészen az iskolakezdésig. A babaszoba.hu közösségépítő fórumként is működik, ahol a kismamák megoszthatják egymással a babavárás és a gyereknevelés számtalan kérdését és örömét.
Baranyai Júlia, az Avalanche művészeti vezetője elmondta: - A tervezésnél az volt a legfontosabb szempont, hogy az oldal szellemiségét leginkább kifejező logó szülessen. A babaszoba.hu olyan szülők fóruma, akiknek fontos, hogy a lehető legjobb körülmények között neveljék fel a gyereküket. Lényeges volt, hogy a tervezendő logó trendi legyen, egyszerű, de kifejező, szerethető és kedves. Szerettük volna, hogy utaljon a csecsemőápolás, gondozás, és nevelés örömeire, emiatt igyekeztünk kerülni a cumit, a rácsos ágyat és egyéb nem túl vonzó szimbólumokat. Az általunk tervezett bébit ábrázoló logó megfelel ezeknek a követelményeknek, ráadásul mozgatható, izeg-mozog, billeg, talán éppen első lépéseit próbálgatja. Nem lehet nem szeretni. Hab a tortán, hogy a tipegő verzió választásával a babaszoba mint brand egyértelműen azt a szemléletet képviseli, hogy a csecsemű semmiképpen nem passzív, hanem önálló akarattal bíró lény.
A logóban a baba szembefordul és ránk néz, ami az Avalanche stratégiája szerint tovább erősíti, hogy a márka párbeszédnek képzeli el az anya-gyerek kapcsolatát, és ugyanígy magát a portált is, melynek legfőbb erénye a kölcsönös véleménycsere, különböző nézetek és szempontok ütköztetése, megvitatása.
Baranyai Júlia hozzátette: - Örülünk, hogy egy ilyen fontos márkának segíteni tudtunk, hogy a hajdan vonzó, ám mára idejét múlt arculatát még szerethetőbb, modernebb irányba mozdítottuk el.