A Samsung Electronics Hungary az elmúlt évben mintegy 40 ezer hordozható személyi számítógép eladásával 13-14 százalékos részesedést szerzett a magyar lakossági piacon, az idei cél ennek megtartása, kisebb növelése, illetve az üzleti szegmensben is a jelenleginél jobb pozíció elérése.
Egervölgyi Tamás, a Samsung notebookokért felelős termékmenedzsere szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a lakossági piacon nem könnyű a megmaradás, mert az e szegmenshez tartozó magyar vevők 85 százaléka bruttó 150 ezer forint körüli-alatti árú terméket keres.
Elmondta, várakozásaik szerint bár az idén a piac nem bővül, a Samsung növelni tudja majd új termékei révén eladásait és részesedését. Hozzátette, a piaci szereplők minden évben azt várják, hogy nő a piac, de a válság kezdete óta ez egyszer sem következett be, mindig kisebb mértékű visszaesésnek, stagnálásnak lehettek tanúi.
Szabó Pál, a Samsung IT-üzletágvezetője kifejtette, a feljebb pozicionálás és az irányváltás célja az, hogy erősödjön a Samsung az informatikai üzleti területen. Hozzátette, az üzleti megoldásokban a társaságnak teljes a portfóliója, az alsótól a felső kategóriákig.
Kifejtette, az idén a lakosságinál magasabb árfekvésű, üzleti felhasználási célú-kategóriájú notebookból várhatóan 80-100 ezret adnak el a magyar piacon, amiből a Samsung mintegy 5 ezret szeretne értékesíteni. Az üzleti felhasználású gépek döntő többsége 20-30 százalékkal drágább, mint a lakossági kategóriák, de már itt is vannak akár félmilliós gépek is.