Az NMHH gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül.
A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 799 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók előfizetései februárban 826 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 276 ezer előfizetés volt a hónap végén. Összességében 2012 februárjában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,098 millió volt.
A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,8 százalék, második a UPC, piaci részesedése 20,7 százalék, a harmadik a sorban a Digi 12,8 százalékos részesedéssel. Ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12,4 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 10 százalékkal.
A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,062 millió (az előző hónapban 2,076 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 486 ezer (az előző hónapban 481 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 372 ezerre nőtt az előző havi 366 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 2,979 millió volt 2012. február végén.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 61,5 százalékot jelent. Második helyen az Invitel áll 13,5 százalékkal, ezután a UPC 10,6 százalékkal, majd a Digi 8,2 százalékkal következik a sorban.
Februárban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,31 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,78 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 368 millió, IP-alapon pedig 114 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 165 perc volt.