A MÁV Zrt. elektronikus beszerzési rendszert vezetett be: az e-Beszerzéssel költséghatékonyabbá, gyorsabbá válnak a beszerzési folyamatok, várhatóan 85%-kal csökken a papírfelhasználás és 30%-kal a ráfordított munkaidő. Emellett a vállalkozások számára egyszerűsödik és jelentős gyorsul az ajánlattétel, valamint a beszerzési eljárás folyamata.
A beszerzési folyamatok a bevezetett e-Beszerzés rendszer segítségével átláthatóbbá, hatékonyabbá válnak, így segítve a beszerzési döntések meghozatalát, illetve vállalkozói oldalról az ajánlatadást, ezáltal gyorsabbá téve a beszerzést.
Az átlátható, hatékony és egyértelmű beszerzési folyamatok kiterjesztésének fontos eszköze az elektronizálás. Ennek jegyében a MÁV Zrt. több fejlesztést végzett az utóbbi időszakban. A nemzeti vasúttársaság 2011 tavaszán elindította a MÁV Beszállítói Hírlevél szolgáltatást (melyre már 1300-nál több vállalkozás regisztrált), majd bevezette az e-Árlejtést valamint kialakította és elindította az e-Beszerzés rendszerét.
Ennek keretében a beszerzési eljárások egy elektronikus tendereztetési felületen – az Electool SourcingTool rendszerén – kerülnek lebonyolításra. A rendszer támogatja a beszerzési eljárások teljes folyamatát: az ajánlatkérések összeállításától az ajánlatkérésen és -benyújtáson keresztül az eredményhirdetésig. Mindemellett biztosítja az ajánlatkérő és az ajánlattevők közötti kommunikáció lehetőségét, a kérdések-válaszok és a hiánypótlások gördülékeny kezelését. Az ajánlattévők számára biztonságos megoldásokat nyújt a rendszer, ugyanis egymástól teljesen elkülönítve kezeli az ajánlatokat, s számos egyéb biztonsági elemet tartalmaz.
Az e-Beszerzés mind a MÁV Zrt., mind a vállalkozások oldaláról megkönnyíti a beszerzési eljárások lebonyolítását és az ajánlattételt – köszönhetően a felhasználóbarát, könnyen használható kezelői felületnek. Emellett mintegy 85%-kal csökken a papírfelhasználás illetve a hiányos, nem megfelelő ajánlatadások száma is. A rendszer a vasúttársaság beszerzési szakemberei számára elősegíti az ajánlatkérések elkészítését, a beérkezett ajánlatok kiértékelését és a dokumentumok kezelését: összességében mintegy 30% a munkaidő megtakarítás. Továbbá, céges sablonok és mintadokumentumok kezelésével, tárolásával (tudástár) alkalmas a beszerzési tudás vállalati megőrzésére és bővítésére. A megoldás segítségével valósidejű jelentések készíthetők, a teljes dokumentáció ellenőrizhető, központilag tárolható, egyszerűen archiválható.