A magyar kormány hétfőn közzétett program-csomagjában új távközlési adót vezet be, amely a tervek szerint az idei év közepétől 2 forinttal terheli a telefonhívások minden megkezdett percét, valamint minden elküldött SMS és MMS díját. Takács Krisztián, a Business Telecom Nyrt. (BTel) elnök-vezérigazgatója nem vár jelentős változást a piacon az új adó hatására, de problémásnak látja a percdíj-alapú kiszámítást. A szakértő szerint az adó a szolgáltatók, az ügyfelek, és végső soron, az állam számára is jelentős bizonytalanságot rejt – a megoldás az adó havidíjba építése lenne.
Takács Krisztián, a Business Telecom Nyrt. (BTel) elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az adóbevételek növelését célzó döntéshozói tervek teljes mértékig érthetőek; ezeket a távközlési szolgáltatóknak is el kell fogadniuk. Minden érintett számára komoly bizonytalansági tényező azonban az, hogy az adót percdíj-alapon kell kiszámítani. Az adó havidíjba építése, ezzel szemben, viszonylag egyszerűen kezelhető, legfőbb előnye pedig az, hogy teljes mértékben kiszámíthatóvá tenné az ügyfelek számára a kiadásokat, az állam szempontjából pedig a bevételeket, így ez a megoldás, véleményem szerint, minden érintett közös érdeke.”
Az elnök-vezérigazgató meglátása szerint a piacot az új távközlési adó alapvetően nem rendezi át, és nem is szűkíti. A távközlési szolgáltatások legjelentősebb felhasználója az üzleti szféra, melynek működéséhez elengedhetetlen a korábbiakkal megegyező mértékű telefonhasználat. Az a fogyasztói kör, amelyik az adó hatására fogja vissza kiadásait, makroszinten elenyésző mértékben befolyásolja a bevételek alakulását.