Telenor Webiroda: élen a felhőszolgáltatások között

Farkas Miklós, 2012. május 29. 13:59

Kihirdették a legjobb európai felhőszolgáltatásoknak járó EuroCloud Díj 2012-es magyarországi nyerteseit. A díjazottak közé a Telenor Webiroda szolgáltatása is bekerült: a mobilszolgáltató üzleti felhő megoldása a Kereskedelmi Szektor Legjobb Üzleti Esettanulmánya kategóriában lett első helyezett.

A Telenor nyertes pályázata bemutatja, hogyan járul hozzá a Webiroda szolgáltatás egy vállalat informatikával kapcsolatos költségeinek csökkentéséhez, valamint a cég versenyképességének növeléséhez. A nyertes esettanulmány bemutatja, hogy a Telenor felhőszolgáltatása hogyan nyújt az Origami Csoport IT igényeire szabott, ám költséghatékony megoldást. A vállalat a hazai gyógyszeripar jelentős szereplőinek tanácsadója. Piackutatással, stratégiai tanácsadással, és az értékesítést támogató kommunikációs szolgáltatásokkal segíti ügyfeleit, melyhez elengedhetetlen a Telenor Webiroda szolgáltatása által biztosított hatékony információáramlás.

„A díj fontos visszajelzés számunkra: azt jelenti, hogy jó úton járunk. Nagyon örülünk annak, hogy vállalati ügyfeleink egyre nagyobb számban választják értéknövelt, mobiltechnológián alapuló szolgáltatásainkat. A EuroCloud Díj elnyerésével és több mint 2500 ügyféllel a Telenor Webiroda a gyakorlatban is bebizonyította, hogy az egyedi igényekre szabott felhőszolgáltatás  valódi megoldást jelent a kis- és középvállalatok számára.” – mondta Sigvart Voss Eriksen, a Telenor Magyarország kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

A szolgáltatások hátterét a magyarországi központú CE On-Demand (Central Europe On-Demand Zrt.) biztosítja a Microsoft jogtiszta szoftvereivel. Az Origami Csoport Webiroda szolgáltatásában a közös munkát a Sharepoint technológia segíti, az információáramlást pedig a Microsoft Exchange 2010 alapú levelezés biztosítja.

Az EuroCloud Díj zsűrije nagyra értékelte a Telenor üzleti felhőszolgáltatásának testreszabhatóságát: a Webiroda ügyfelei mindig csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket valóban használnak, bővítéskor pedig önkiszolgáló webes felületen állíthatják be maguknak a további szolgáltatásokat, csupán néhány kattintással. A Telenor Webirodát használó ügyfelek a rendszer adminisztrációs és felügyeleti költségeit is megspórolják: a szolgáltatásnak köszönhetően jelentősen csökkenhetnek az IT-beruházások költségei, miközben a felhasználók mindig az alkalmazások legfrissebb és legbiztonságosabb, jogtiszta verzióját használhatják.