A Sixt QR-kódos technológiával gyorsítja az autókölcsönzést

forrás Prim Online, 2012. május 30. 09:49

Legyen Öné az álomautója pár másodperc alatt! A Sixt nél, Európa első számú autókölcsönjénél, mindez elérhető egy mobil-alkalmazás és az úgynevezett QR-kód segítségével. Az innovatív kétdimenziós vonalkódos technológia néhány kézmozdulatra rövidíti le a pulthoz kötött kölcsönzési folyamatot, a papírmunka helyett alkalmazott - kódolvasóra bízott - információcsere minimálisra csökkenti az irodákban történő sorban állást. Az új szolgáltatás több mint 70 állomáson lesz elérhető.

A QR-kódos bérlés által a korábban elengedhetetlennek tartott formalitások idővel megszűnhetnek, így az ügyfelek a lehető legrövidebb időn belül juthatnak az autó kulcsaihoz. 

A vonalkódos kölcsönzés folyamata nagyon egyszerű. Az ügyfelek lementik az összes kölcsönzéshez szükséges információt az új foglalási módszeren keresztül a Sixt weboldaláról, vagy a Sixt okostelefon alkalmazásán keresztül. Ezek az információk tartalmazzák a nevüket, jogosítvány azonosítószámukat, fizetési módszert, stb. A foglalás leadását és megerősítését követően a vásárlók kapnak egy QR-kódot a weboldalon vagy a mobil alkalmazáson belül. Ezenfelül egy e-mail üzenetet is kapnak, amely ugyanazt a vonalkódot tartalmazza,  plusz néhány kiegészítő információt, olyanokat, mint például az indulást megelőző 48 órában elérhető Sixt állomások címeit.

 



Az új technológia révén a vásárlóknak már nem is kell semmilyen információt bediktálniuk a Sixt pultnál dolgozó munkatársnak. Ehelyett - amikor felveszik az autó kulcsait - egyszerűen odahelyezik a kapott vonalkódot egy scanner elé és bemutatják a jogosítványukat. Ilyen módon az egész kölcsönzési folyamat sokkal gyorsabban végbemehet.

A QR-kódos bérlés mellett a Sixt egy új frontvonal-menedzsment technológiát is bevezet, amellyel a sorbanállási időt a minimumra csökkentik, hogy az üzleti célból utazók és a turisták is idővesztegetés nélkül juthassanak hozzá a választott járműhöz.