A jelentés ugyanakkor hangsúlyozza, hogy nem elegendő csupán a jelenlét a World Wide Weben: a webhelyek a vállalati márkanév online kiterjesztései kell, hogy legyenek, valamint a biztonság és az ügyfelek személyes adatainak védelme kulcsfontosságúak a terület valódi potenciáljának kiaknázásához.
A London School of Economics és Political Science (LSE) által, a Novell megbízásából elvégzett független felmérés a világ legnagyobb, "Fortune 500"-cégei közül több mint száz nyilvános internetstratégiájának alkalmazását vizsgálta meg. Az idei felmérés eredményeiből világosan látható a komoly európai kihívás, valamint néhány új tény is napvilágra került.
Az európai cégek jelenléte az e-kereskedelemben továbbra is igen erős: az első 20 helyből tízet európai nagy szervezetek foglaltak el. A Deutsche Bank 7 helyet emelkedett, így elsőként végzett a Tesco és a Sony előtt. A legjobb amerikai cég a Walmart volt, amely így is csak az ötödik helyet érte el.
A területi eloszlást figyelembe véve, az USA-t 14 cég képviselte a legjobb 30 között, 13 európai és 3 japán cég mellett. Ez azt sugallja, hogy az e-kereskedelem amerikai dominanciájának vége.
A World Wide Weben való jelenlét többé nem számít felesleges érdekességnek. A felmért cégek 53 százaléka kínál vállalati webhelyén e-kereskedelmi funkciókat (online megrendelés és teljesítés) valamilyen formában - 36 százalékkal több, mint tavaly. E cégek 28 százaléka kínálta fel a nemzetközi megrendelés valamilyen formáját - 20 százalékkal több, mint tavaly.
A felmért webhelyek 80 százalékán próbálják valamilyen módon megoldani az online biztonsággal kapcsolatos problémákat (45 százalékkal több, mint tavaly). Még többen (85%) foglalkoznak az ügyfelek személyes adatainak védelmével, szemben az 1999-es 63 százalékkal.
Annak ellenére, hogy az első 30 helyen végzett cég kiváló eredményeket ért el, számos felmért cég igen alacsony pontszámot kapott, mert webhelyeik kivitele nem elég gondos és nehezen bejárható. A szervezetek 28 százalékánál az internetes funkciók nagy része hiányzott, a kivitel fantáziátlan volt, az eligazítás gyenge. A felhasználói hűséggel kapcsolatos információ, valamint a hűséget jutalmazó programok csak a felmért helyek 22 százalékánál fordultak elő, ezek közül is csak 15 százalék esetében volt maga a program kifejezetten webes.