A Nemzetgazdasági Minisztériummal folytatott szakmai műhelymunka eredményeként a Nokia Siemens Networks globális piacra jutási lehetőséget biztosít két hazai kis- és középvállalkozás (KKV), a Starschema Kft. és a Processorg Software 82 Kft. számára. Az együttműködés jelentőségét az adja, hogy a magyar vállalatok a multinacionális nagyvállalaton keresztül nem csupán konkrét munkalehetőséghez jutnak, hanem a nemzetközi piacra is kiléphetnek. A cégek az úgynevezett Customer Experience Management* (magyarul ügyfélélmény-menedzsment), azaz a felhasználói tapasztalatokon alapuló új mobiltelefonos szolgáltatások és alkalmazások kifejlesztésében fognak együttműködni az elkövetkező három évben.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nokia által a munkahelyteremtés elősegítése érdekében létrehozott munkacsoportnak köszönhetően az egyedi szoftverfejlesztésben élenjáró Starschema Kft. és Processorg Software 82 Kft. a kutatás-fejlesztés (K+F), azon belül is az úgynevezett Business Intelligence** területén kezdte meg együttműködését a Nokia Siemens Networks Kft-vel.
A megállapodás legfontosabb, és egyszersmind újszerű eleme, hogy új partnereit a Nokia Siemens Networks nemcsak hazai, hanem globális projektjeibe is be kívánja vonni, azaz a világ mintegy 150 országában válik ismertté e két magyarországi KKV neve. A magyar vállalatok tehát egy globális nagyvállalat globális piacára fognak dolgozni, lehetőséget nyerve a nemzetközi piacra való kijutásra.
„A megállapodás három évre szól, folyamatos szakmai kihívást és munkalehetőséget teremtve több tucat fejlesztőmérnök számára.” – mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks Kft. ügyvezető igazgatója. „A távközlési szolgáltatók ma két komoly kihívással is szembesülnek: az egyre gyorsabban bővülő hálózati forgalom napjaink hálózatainak hatékonyságkorlátait feszegeti, miközben az ügyfelek egyre magasabb szolgáltatási szintet várnak el. Cégünk együttműködik a szolgáltatókkal, hogy megfelelhessenek ezeknek a kihívásoknak.”
Ésik Róbert hangsúlyozta, hogy a Nokia Siemens Networks előrejelzése szerint 2020-ra az okostelefonok egyre növekvő népszerűsége miatt a felhasználók mindennap átlagosan 1 GB adatforgalmat bonyolítanak majd. „A mostani átlagosan 15 MB-os adatforgalomhoz képest ez olyan mértékű növekedés, amely teljesen átértelmezi a felhasználói igényeket, ehhez az egész iparágnak alkalmazkodnia és fejlesztenie kell” – tette hozzá.
A most induló projektek elsődleges célja a végfelhasználói tapasztalatok elemzése, értékelése, amely az úgynevezett Business Intelligence alkalmazások segítségével végzett kutatásokon alapszik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mobileszközökkel kapcsolatos fogyasztási szokásait szakértők segítségével értelmezik, és a felmerült igények kielégítése érdekében a meglévő alkalmazásokat fejlesztik, illetve új, egyedi szoftveres funkciókat hoznak létre.
A projekteken dolgozó mérnökök első lépésben úgynevezett „train-the-trainer” megoldással csatlakoznak a magyarországi fejlesztő csapat munkájához, majd ezt követően vehetnek részt önállóan a komplex, globális szintű projektek megvalósításában.