Az IAB Hungary negyedéves online reklámbevételi indexet (NORI) tesz publikussá, együttműködésben a PwC-vel.
Az online reklámköltési adatokat évek óta összesítő IAB Hungary az idei évtől negyedéves reklámbevételi mutatóval, az IAB Adex NORI rendszeres nyilvános közlésével járul hozzá a magyar online média fejlődéséhez.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online reklámpiacról érintett részéről.
Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek net-net display és eDM típusú összesített bevételeiből számított piacméret változást mutatja. Az index nem tartalmazza ugyanakkor a mobil, search, listing és az eDM-en kívüli email marketing típusú bevételeket. A bevallók széles köre garantálja, hogy a mutató átfogó képet adjon a hazai online hirdetési piaci érintett részeinek alakulásáról.
A felmérés alapján az idei év első negyedévben 1,5 százalékkal bővült a bevallásban résztvevő médiacégek és sales house-ok display és eDM bevétele 2011 hasonló időszakához képest - mutatja a most első ízben elkészített online reklámpiaci index.
Az IAB Adex NORI 2012 első negyedéves értéke +1,5 százalék, azaz az első negyedévben egy év alatt 1,5 százalékkal bővült az IAB Médiaszekció bevalló tagjainak összesített display és eDM típusú net-net bevétele.
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMP Saleshouse
· Est Media Group
· EVO Media
· Expressz Magyarország
· Generalmedia
· Gmedia
· Hírek Média
· HVG Online
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· MTM-SBS
· MTVA Online
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Budapest