Korszerű on-line banki rendszerek

, 2000. június 23. 11:57
Az Enterprise Networks Group (amely még az év folyamán kiválik a Lucent Technologiesból) bejelentette, hogy a UBS – az egyik vezető svájci bank és globális, integrált befektetési szolgáltatásokat kínáló cég – számára létrehozza a világ egyik legkorszerűbb on-line banki rendszerét és egyben Svájc első, internettel elérhető ügyfélkapcsolati központját.
E megoldás révén az UBS ügyfelei közvetlenül a cég webhelyéről is elérhetik majd a UBS telefonos ügyfélkapcsolati központját. Az internetes kapcsolati központ segítségével az ügyintézők egyszerre kezelhetik az összes beérkező telefonhívást, e-mailt és faxot, s közvetlenül, on-line módon szolgálhatják ki az ügyfeleket. A UBS az elsők közt alkalmazza majd az internetprotokollos hangátvitelt (Voice-over-IP; VoIP) és a chat boxot (csevegődobozt).

A VoIP egyidejű adat- és hangkapcsolatot tesz lehetővé, egyetlen telefonvonalon keresztül, míg a chat boxszal az ügyintéző és az ügyfél valós idejű szöveges kommunikációt folytathat. Ugyanekkor mind az ügyintéző, mind az ügyfél ugyanazt a weboldalt láthatja, sőt a fontos weboldalakat át is „tolhatják” egymás képernyőire.