Kis-Kovács Vilmos kalandjai, avagy hogyan jelenjünk meg a világhálón?

forrás Prim Online, 2012. augusztus 14. 18:26

Kis-Kovács Vilmos új kisvállalkozást indított, és már kiépítette annak belső és külső hálózatát, de tudta, hogy sok dolga van még... A potenciális megrendelők hatékony eléréséhez profi megjelenésre van szükség a világhálón is.

Levélszemétdomb
Az elektronikus levelezés pontosan olyan természetes már, mint az áram: csak akkor érezzük, mennyire függünk tőle, amikor éppen nem férünk hozzá. Amikor elindította a fordítóirodát, Vilmosnak is volt már email címe, több is, így csak kiválasztott egyet, és azon keresztül kommunikált a potenciális ügyfelekkel. Záporoztak is a levelek a kiskovacs127@ingyombingyommail.hu címre, naponta 50-60, köztük már 1-2 árajánlatkérés is felbukkant. A problémát az jelentette, hogy több fontos email is elkerülte Vilmos figyelmét. Hogy miért? A napi félszáz üzenet többsége kéretlen, esetenként ráadásul veszélyes levél volt!



A spam-áradat már magánemberként is zavarta Kis-Kovács urat, most azonban az üzletmenetet is akadályozta. Vilmos az interneten keresett megoldást, és megtudta, hogy egy komplett email szolgáltatás megoldást jelent a spam-kérdésre, és az átlátható levelezést is biztosítja. A legtöbb esetben ráadásul ugyanazt a menüstruktúrát látja, függetlenül attól, hogy milyen felületen nézi a levelezését, lehet az egy email kliens, webes felületet vagy akár okostelefon. Az egységes, hivatalos, vállalati email címhez viszont domain regisztrációra is szüksége volt.

Erre van szükség pont(.hu)
A domain regisztráció ma már gyors és egyszerű folyamat, ráadásul elég egy igénylőlapot leadni, minden mást a szolgáltató, Vilmos esetében így az ACE Telecom intéz az ügyfél helyett. Ellenőrzi, hogy a kért domain minden követelménynek megfelel, és hogy nem foglalt-e. Ezek után az ügyfél akár már egy hét múlva használhatja is a kiválasztott webcímet. Ez azt jelenti, hogy Vilmos az általa választott kkvforditas.hu végződésű email címet adhatott minden munkatársának, sőt lefoglalta az info@kkvforditas.hu-t, valamint a megrendeles@kkvforditas.hu-t is. Természetesen a vállalati email címek mellett Vilmos a www.kkvforditas.hu webcím boldog tulajdonosa is lett.



Kis-Kovács úr már korábban is biztos volt benne, hogy a lehetséges megrendelők elérésének hatékony módja egy saját honlap. Mivel egyik munkatársa korábban webfejlesztőként dolgozott, a honlap elkészítését meg tudták oldani házon belül, sőt induláskor a honlapot is az egyik belső gépen, a saját szerverükön tárolták. Miután a takarítónő két egymást követő hétvégén véletlenül kikapcsolta a szervert, az is kiderült, hogy ez ugyan gyors, viszont csak ideiglenes megoldás. Vilmos rájött, hogy egy nem folyamatosan működő honlap olyan, mint egy óriásplakát, amelynek nem mindig világít a lámpája. Ráadásul az állandó működésre leselkedő veszélyek közül a takarítónő óvatlansága csupán egy: a váratlan áramszünet, vagy a szerver túlmelegedése is komoly problémát jelenthet.


Vilmos ekkor ismét segítséget kért az ACE Telecom szakértőitől, akik elmagyarázták, hogy a szervereket érdemes őrzött, klimatizált, szünetmentes ellátással rendelkező körülmények között üzemeltetni, a tárolt adatokat pedig naponta archiválni. Így a honlap a nap 24 órájában elérhető, és egy esetleges leállás sem veszélyezteti az adatok biztonságát. Ilyen körülményeket házon belül természetesen nem tudtak garantálni a fordítóirodában, ezért esett Vilmos választása a StoreNet webtárhely szolgáltatásra. Így már a honlapot is biztos kezekben tudhatta. Kis-Kovács úr ismét hátradőlt székében, és várta a megrendeléseket, miközben azon gondolkodott, hogyan fejleszthetné még tovább fordítóirodája infrastruktúráját…