A Siemens ázsiai offenzívája: 1,5 milliárd dollár értékű beruházás

, 2000. június 30. 12:41
A Siemens a mobilszolgáltatások számára a legnagyobb potenciális piacon, Ázsiában jelentős beruházásba kezdett, hogy 2002-re a földrészen minden mobiltechnológiai területen 15 %-ra növelje piaci részesedését.
A GSM mobilhálózati megoldások kiterjesztésével, az új TD-SCDMA mobilkommunikációs szabvány kifejlesztésével, a China Academy of Telecommunication Technology (CATT)-val együttműködve, új mobilkészülékekkel, és az alkalmazás- és tartalomszolgáltatókkal való szorosabb együttműködéssel próbálja a Siemens piaci részesedését növelni. Az erős piaci pozíció elérése érdekében hajtják végre a kb. 1,5 milliárd $ értékű beruházást, amely a marketing, a K+F és a termelés területeit fogja érinteni.

3,8 millió mobiltelefon eladásával - kb. 170 %-os növekedési rátával - a Siemens megkétszerezte részesedését az ázsiai mobilkészülék piacon és elérte a nyolc százalékos részesedést a teljes mobiltechnológiai piacon. Ugyanakkor a mobilmegoldások értékesítése, beleértve a hálózati infrastruktúrát és a mobilszolgáltatásokat, kb. 100 %-kal, szintén ugrásszerűen fejlődött, 0,8 milliárd dollárt érve el. A Siemens GSM infrastruktúra értékesítésének több mint 40 %-a Ázsiában történik. A régió legjelentősebb piaca Kína, amely a Siemens mobilinfrastruktúra világméretű értékesítéséből több mint 30 %-kal részesedik.

A Siemens célja, hogy Ázsiában a mobil-telekommunikációs szolgáltatások három legnagyobb szállítójának egyike legyen, s ehhez a következő öt évben folytatnia kell az agresszív növekedést. "Az agresszív növekedési ütemet szorosabb együttműködések és egyre inkább felvásárlások fogják kísérni, ha belülről nem tudjuk elérni a kellő mértékű növekedést" - mondta Lothar Pauly, a Siemens ICM igazgatósági tagja. A Siemens már meg is kezdte az együttműködést olyan globális cégekkel, mint a Yahoo!, a Microsoft, a Casio, NEC és az MTV, sőt regionális társulásokat alakított ki alkalmazások fejlesztőivel és tartalomszolgáltatókkal, mint amilyen pl. a China.com és a Shanghai Online, hogy az ázsiai piacra való behatolását még jobban elősegítse.