A Microsoft felhő szolgáltatását vezeti be világszerte a Toyota Motor Corp. kommunikációs infrastruktúrájának fejlesztésére. Az Office 365-re épülő szolgáltatás más Microsoft technológiával is kiegészül, és a vállalat mintegy 200 ezer dolgozóját érinti.
A Toyota Motor Sales, U.S.A. és Inc. mellett több észak-amerikai Toyota-leányvállalat vezette be az Office 365 felhő alapú szolgáltatásait. A Japánban található és más tengeren túli egységek hibrid megoldást alkalmaznak, tehát a Microsoft felhő-megoldása mellett Microsoft Exchange, SharePoint, Lync és Windows Server is szolgálja a hatékony működést.
Az Office 365 a Toyota mintegy 200 ezer alkalmazottjának mindennapi munkáját teszi gördülékennyé, a bevezetés várhatóan két éven belül záródik le. A japán autógyártó célja az, hogy a szolgáltatások a házon belül használt mobil eszközökön, telefonokon és táblagépeken is elérhetők legyenek, csökkentve ezzel a vállalati költségeket, és javítva a munkatársak közötti együttműködést, a munka hatékonyságát.
A mostani bejelentés a Microsoft és a Toyota között korábban létrejött együttműködés egy újabb eleme. Tavaly áprilisban jelentette be a két vállalat, hogy közösen fognak hozzá egy Windows Azure-ra épülő telematikai rendszer kiépítéséhez. A telematikai rendszerek a távközlési megoldások - például mobil hálózatok - előnyeit egyesítik olyan információtechnológiai eszközökkel, mint például a GPS. A telematika alkalmas arra, hogy elemezze a söfőrök vezetési szokásait, de arra is alkalmas, hogy egy adott útra vonatkozóan valós idejű információt szolgáltasson.