Másként vélekednek a magyar kisvállalatok az elektronikus kereskedelem kihasználására irányuló kormányzati segítségről is. Magyarországon a megkérdezett vállalatok 68 százaléka szerint a kormányzat feladata, hogy ilyen szempontból segítse a cégeket, miközben az európai vállalkozások körében mindössze 44 százalék volt az ezt az álláspontot vallók aránya.
A megkérdezett magyar vállalatoknak alig 12 százaléka véli, hogy az ország megelőzi a többi európai országot az elektronikus kereskedelem bevezetésében, míg ez a fajta vélekedés egész Európában általánosnak mondható. A magyar vállalatok 37 százaléka szerint az elektronikus kereskedelem terén Európában Németország jár az élen, utána következik az Egyesült Királyság, majd Svájc.
Az európai vállalatok szerint 2005-ig egyre többen férünk majd hozzá az információkhoz az interneten keresztül, miközben úton vagyunk. A megkérdezett vállalatok több mint egyharmadánál (36%) úgy vélték, hogy 2005-re leggyakrabban a különböző pénzügyi szolgáltatásokat - például részvénykereskedelem - veszik majd igénybe az m-kereskedelemben. A megkérdezett magyar vállalatoknak ugyanakkor 49 százaléka vélte úgy, hogy 2005-re leginkább pénzügyi szolgáltatásokat vesznek igénybe az emberek a mobilinternetes szolgáltatásokon keresztül.
A válaszolók 23 százaléka szerint a legkeresettebb termékek az üzletek közötti alkalmazások lesznek, 14 százalék az utazással (pl. vonatjegyvásárlás), másik 14 százalék pedig a kikapcsolódással (pl. mozijegyrendelés) kapcsolatos termékeket választotta.
A megfigyelt nagy területi különbségek arra engednek következtetni, hogy az m-kereskedelemhez való hozzáállásban Európa-szerte jelentős eltérések vannak - állapítják meg a felmérés készítői.
A magyar vállalatok 16 százaléka állítja, hogy naponta frissíti honlapját. A megkérdezett cégek egynegyede még mindig nem rendelkezik honlappal, ami nagyon közel van az európai átlaghoz. A magyar vállalatok 89 százaléka szerint össze kell hangolni az európai adótörvényeket, hogy elősegítsék a határokon átívelő elektronikus kereskedelem térhódítását. Ebben a kérdésben volt talán a legnagyobb az egyetértés a különböző országok vállalkozásai között - állapítja meg a Nextra felmérésében.