A brit rádiós szervezet, a RAJAR további egy éves megbízatást adott az Ipsosnak a cég „MediaCell”, okostelefonokra épülő passzív rádiós közönségmérő rendszerének továbbfejlesztésére.
Az Ipsos 1992 óta végzi a tekintélyes brit rádiós szervezet, a RAJAR számára rádiónaplós módszerrel a hallgatottságmérést. Ez az együttműködés 2009-ben kiegészült a MediaCell passzív, okostelefonokat használó rádiós közönségmérő rendszer tesztelésére irányuló megbízással, amit most további egy évre hosszabbított meg a rádiós szervezet.
A MediaCell egyedülállósága abban rejlik, hogy a mérés alapjául nem egy speciális hardver, hanem egy a kereskedelemben kapható okostelefonokra telepített szoftver szolgál. A szoftver felismeri a mérésben résztvevő rádiók különböző platformokon megjelenő adásaihoz kapcsolt kódokat, így azonosítva a hallgatott rádiót. Eközben a szoftver az okostelefonon zajló valamennyi eseményt is rögzíti. Az így keletkező adatokat a mérés validálására használják.
A RAJAR egyúttal a projekt fókuszának kiterjesztésére is felkérte az Ipsost: a következő fázisban tesztelni kell azt is, hogy a MediaCell hosszabb távon való alkalmazásával milyen új információk szerezhetők a hallgatói szokásokról, milyen egyéb közönség-diagnosztikai eszközök állhatnak majd a piac rendelkezésére.
Jerry Hill, a RAJAR vezérigazgatójának szavai szerint: „A brit rádiós piac MediaCell-lel kiegészített naplós közönségmérése képes lehet arra, hogy újszerű és értékes insight-okkal gazdagítsa a rádiós tartalomfejlesztőket. A következő évben szorosan együtt fogunk dolgozni az Ipsos-szal azon, hogy bemérjük, milyen lehetőségei vannak ennek az eszköznek.”
A MediaCell technológiát Magyarországon 2010 decemberében mutatta be a hazai közönségnek nagy sikerrel az Ipsos.