A mobil távközlési hálózatokon lebonyolított lakossági és vállalati internetes vásárlások összértéke 2017-re globális szinten meghaladja majd az ezer milliárd dollárt - írja az International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat elemzése.
A "Worldwide Mobile Payments 2012-2017 Forecast" elemzésében az IDC Financial Insights kutatórészlege megállapítja, hogy a teljes forgalom túlnyomó részét a mobil eszközök által "fogyasztott" digitális tartalom, illetve a mobil eszközökön böngésző programmal elért internetes portálokon lebonyolított e-kereskedelem adja majd. Miközben azonban az abszolút forgalom önmagában nagy összegnek tűnik, a mobil eszközökkel elméletileg lebonyolítható elektronikus kereskedelemnek mindössze a 2,5 százalékát teszi majd ki 2017-ben.
Az összforgalomnak csak kisebb hányadát adják majd az kiskereskedelmi üzletek pénztárainál telepített NFC (Near Field Communication) eszközökkel lebonyolított vásárlások. A növekedés azonban a készülékek terjedésének függvényében ezen a téren is gyors ütemű lehet.
A mobil eszközökön történő személyek közötti átutalások az összforgalomhoz képest csak elenyésző nagyságrendet képviselnek majd az egységes technológiai szabvány kidolgozatlansága és a műveletet lehetővé tévő rendszerek hiányos kiépítettsége miatt - áll az elemzésben.
Az IDC szerint ugyanakkor a pénzintézetek előtt jó üzleti lehetőségeket nyit meg a mobil pénzforgalom növekedése, mivel annak nagy része a hagyományos fizetőkártyás banki termékekre támaszkodik majd. A mobil fizetési technológia a pénzintézetek számára a vásárlási szokások pontosabb és mélyebb elemzését is lehetővé teszi. A pénzintézeteknek ezért érdekében áll elősegíteni hagyományos kártyás termékeik technológiai összekapcsolását NFC és "mobil pénztárca" eszközökkel.
"Az okostelefonok rohamos terjedése megnyitja az utat a legkülönbözőbb mobilfizetési megoldások bevezetése előtt, amelyek együttesen jelentős részarányra tesznek majd szert a globális kiskereskedelmi forgalomban. A megoldás rohamos terjedésére számítunk azzal párhuzamosan, ahogy a felhasználók és a kiskereskedők megbarátkoznak a technológia alkalmazásával" - mondta Aaron McPherson, az IDC Financial Insights globális fizetés-stratégiai igazgatója.
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS23787412