A napokban már a Budapest Airport weboldalán is megjelent az okostelefonos alkalmazást jelző ikon. Az iOS, Android és BlackBerry rendszert használó telefonokra egyaránt letölthető alkalmazás bár jelenleg még alapszintű tudással rendelkezik, a következő hónapokban azonban egyre több funkciót kap. A Budapest Airport ezzel tovább szilárdítja előkelő helyét az online szolgáltatásokat kínáló európai repülőterek körében.
Novembertől letölthető a Budapest Airport első saját, okostelefonokra írt alkalmazása az Apple App Store, a Google Play, valamint a BlackBerry App World online alkalmazásboltokból. A BUD Airport névre keresztelt alkalmazás jelenleg bétaverzióban fut, folyamatos bővítéssel és tökéletesítéssel várhatóan jövő tavasszal éri el teljes funkcióját. A szoftver segítségével elsőként a menetrend tekinthető meg, amelyben akár 12 hónappal előre is lehet keresni desztináció, repülőtér vagy járatszám alapján. Az alkalmazás ráadásul több nyelven is elérhető, a magyar mellett még angolul és németül is.
A következő hetekben-hónapokban a menetrend egy valós idejű járatinformációval is kiegészül, a legnagyobb „dobás” azonban jövő tavasszal várható. Az okostelefonnal rendelkező utasok addigra teljes értékű, részletesen kidolgozott ingyenes programcsomagot tölthetnek le a telefonjukra, amellyel a parkoló kínálattól a kereskedelmi akciókon át az utazáshoz köthető hasznos funkciókig mindent egyben megkaphatnak. A Budapest Airport arra bíztatja az utasait, hogy próbálják ki a legújabb alkalmazást és osszák meg a tapasztalataikat, javaslataikat akár a Facebookon, akár az online alkalmazásbolt értékelései között.
Az okostelefonokra készített alkalmazás újabb lépést jelent a Budapest Airport számára, amivel a legkorszerűbb digitális és online szolgáltatásokat kínáló repülőterek között továbbra is az élmezőnyben versenyez. A reptér üzemeltetője közel két éve sikerrel üzemelteti Facebook oldalát, amely a 10 millió alatti utasforgalmat bonyolító európai repülőterek között magasan a legtöbb követővel rendelkezik. A Budapest Airport közösségi média oldala mára a repülőtér egyik meghatározó kommunikációs csatornája lett, egyben népszerű panaszkezelési felületként is funkcionál.
„Nagyon fontos lépés ez a Budapest Airport számára, hiszen régiós versenytársaink közül elsőként jövünk ki saját mobil alkalmazással” – összegezte Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. Hozzátette: „Az elmúlt években nagyon sok időt és energiát fektettünk az online termékeink fejlesztésébe: elindult a Facebook-oldalunk, teljesen megújult a weboldalunk, ami most már az angol és a német mellett oroszul is elérhető. Bízunk benne, hogy legújabb szolgáltatásunkat minél többen letöltik és kipróbálják, mi pedig igyekszünk a következő időszakban az utasaink igényei szerint továbbfejleszteni az alkalmazást.”