Piacra lépett Magyarország új kommunikációs ügynökségi csoportja 4 alapító ügynökséggel és közel 100 szakemberrel a háttérben. A Clue PR, az OANDER Media, a PlotPoint és a Webtown ezentúl közös ernyőmárka alatt is kínálja szolgáltatásait.
December 11-től kezdte meg működését Budapesten a SODA Group, amely integrált kommunikációs megoldásokat nyújt ügyfeleinek. A csoport alapító ügynökségei a PR és social media szolgáltatást nyújtó Clue PR, a digitális alkalmazások tervezésére és e-kereskedelmi fejlesztésekre specializálódott OANDER Media, a filmes és ATL piacon dolgozó PlotPoint, valamint a webes- és szoftverfejlesztés területén tevékenykedő Webtown.
Az új formációban az egyes cégek megtartják függetlenségüket és meglévő arculatukat, de állandó konzorciumként egy ernyőmárka alatt kínálják majd a kommunikáció számos területére kiterjedő szakmai portfóliójukat. A SODA Group kötelékében így mintegy 100 szakember dolgozik közel ugyanennyi ügyfél kiszolgálásán.
Radó Mátyás, az OANDER Media ügyvezetője szerint az eddigi tapasztalatok egyértelműen alátámasztják az ügynökségcsoport létjogosultságát: „Gyarkan találkozunk olyan ügyféligényekkel, amelyek kielégítéséhez kifejezetten kisebb, specializált ügynökségeket keresnek. Ennek oka, hogy a specializált ügynökségek rugalmassabbak és sokszor kreatívabbak is. A SODA Group ilyen szakmai műhelyekből állt össze. Nagy örömünkre szolgál, hogy mostantól ügyfeleinket olyan kommunikációs csoport ernyőmárkája alatt tudjuk kiszolgálni, amelynek tagjait a maguk területén a szakma legjobbjainak tartom, és akikkel az elmúlt években számos sikeres projekten dolgoztunk együtt.”
Vesmás Bence, a PlotPoint ügyvezetője a közös tudásbázis és kapcsolatrendszer fontosságát hangsúlyozta: „Célunk továbbra is a legjobb megoldásokat vinni az ügyfeleknek. Ehhez persze el is kell jutnunk hozzájuk, és ebben látjuk a nagyobb tudásbázissal és szerteágazóbb kapcsolatrendszerrel rendelkező SODA Group egyik erősségét. A csoport szerintem mindenben optimális. Optimális szerkezetű, optimális méretű, pont az, ami a gazdasági válság még folyó időszakában szükséges. Nem vagyunk „Carpe Diem” cég. Mi építkezünk, és pont ez a garancia arra, hogy ügyfeleink partnerre lelhetnek a csoportban.”
Kalmár Péter, a Webtown ügyvezetője már első hallásra jó ötletnek tartotta a csoport megalakítását: „Régóta érezzük, hogy nagy szükségünk van egy olyan kreatív csapatra ami segít az IT fejlesztéseink mellé marketing koncepciót és PR szolgáltatást tenni. Számtalan fejlesztésünk során megtanultuk, hogy egy szoftver csak akkor lehet igazán sikeres, ha megfelelően egészíti ki a vállalat működését, legyen szó akár munkafolyamatokról, akár a teljes vállalati kommunikációról. Elengedhetetlen, hogy a SODA Group ügynökségei által nyújtott szolgáltatások is teljes összhangban, együtt segítsék elő a vállalatok jó megítélését, együtt támogassák a márkák építését.”
Körömi János, a Clue PR ügyvezetője szerint a piacon van helye egy olyan ügynökségcsoportnak, amely egyszerre nyújtja a kis ügynökségek rugalmasságát és a nagy multinacionális ügynökségek kapacitásait: „Nagyon örülök, hogy a Clue PR tagja lehet ennek a közösségnek. Hónapok óta dolgozunk azon, hogy a SODA Group képében olyan szervezetet alkossunk, amely a legjobban képes megfelelni a gyorsan változó piaci igényeknek. Véleményem szerint ezzel a modellel ideális megoldást nyújthatunk bármely márkának, mivel a SODA Group ötvözi mindazt, amit a kis ügynökségekben szeretnek az ügyfelek azzal a kapacitással és tudásbázissal, amely a nagy ügynökségek sajátja.”
A SODA Group-ról további információkat a www.sodagroup.hu oldalon találhatnak az érdeklődők.
Néhány a tagügynökségek ügyfelei közül: Heineken, Erste Bank, Lipton, Tesco, PayPal, HVG, Szerencsjáték Zrt., Budapest Bank, E-on, General Electric, Hungarofest, Milli, Elmű, Triumph, Shell, Raiffeisen Bank, Opel, Arena, Duna Plaza, Completa, Sodexo, Bayer, Otthon Centrum, Aegon, Hertz, ÖKO-Pannon, Axel Springer, DIGI Magyarország, Mavir