Tovább folytatódik az okos készülékek és a mobilinternet térnyerése: a csökkenő SMS forgalom mellett egyre többen küldik e-mailben vagy a közösségi oldalakon keresztül az ünnepi jókívánságaikat.
Az idei ünnepi szezonban a T-Mobile-nál a mobiltelefont vásárlóknak már 80 százaléka okostelefont választott, sőt, az előfizetéses ügyfelek esetében az arány még magasabb, több mint 90 százalék.
Az okos készülékek rohamos terjedésével párhuzamosan egyre többen használják ki a mobilinternetezés nyújtotta kényelmet. A korábbi évekhez hasonlítva az idén is enyhén csökkenő tendenciát mutat az ünnepek alatt küldött SMS-ek száma. Míg két évvel ezelőtt a T-Mobile hazai ügyfelei karácsonykor(december 24-én és 25-én) összesen közel 13 millió szöveges üzenetet váltottak, tavaly ez a szám meghaladta a 11 milliót, az idén pedig összesen közel 10 millió SMS-t indítottak a T-Mobile-os ügyfelek. Az eltolódás vélhetően annak tulajdonítható, hogy egyre többen küldik karácsonyi jókívánságaikat e-mailben vagy a közösségi oldalakon keresztül.
A tízmilliós SMS forgalom még így is rendkívüli, egy átlagos munkanaphoz képest hozzávetőleg ötször annyi SMS-t küldenek az ügyfelek az ünnepek alatt. Forgalom szempontjából a legkimagaslóbb időszak idén is szilveszter éjszakáján várható.